مفتی سوریه ضمن تکذیب شایعه‌ها مبنی بر پناهندگی‌اش به عمان، بر ضرورت آشتی و کنار گذاشتن اختلافات با همه گروه‌ها به ویژه کسانی که دستشان به خون مردم آلوده نیست تاکید کرد و گفت:‌ فلسطین همواره اصلی‌ترین و محوری‌ترین مساله برای ما خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹        05 April 2016

به گزارش ایسنا، احمد بدر الدین حسون، مفتی سوریه در گفتگو با شبکه خبری المیادین با اشاره به اینکه برخی به ریاست جمهوری سوریه پیشنهاد توقف درگیری‌ها و پایان تیراندازی‌ها در مقابل صلح با اسرائیل را می‌دهند،‌ تاکید کرد: فلسطین موضوع و مساله اصلی و محوری ما خواهد بود و ما حاضریم به خاطر فلسطین کسانی را که از پشت به ما ضربه می زنند را در آغوش بگیریم.

وی در ادامه این گفتگو ضمن تکذیب آنچه درباره پناهندگی‌اش به عمان گفته می‌شود، تاکید کرد: زمانی که تصمیم‌گیری در نشست سران اتحادیه عرب به خود اعراب بازگردد، ما نیز در نشست سران شرکت می‌کنیم.

وی افزود: آنها زمانی که ترسیدند شام(سوریه) به نقطه آغاز بازگشت به قدس تبدیل شود، تصمیم گرفتند به آن ضربه بزنند.

حسون در ادامه بر آشتی با همه طرف‌ها به ویژه کسانی که خونی بر گردنشان نیست به شرط اینکه با خود احزاب دینی نیاورند، تاکید کرد و کسانی را که می‌گویند در سوریه درگیری مذهبی وجود دارد را به چالش کشید.

همچنین وی این مساله که در سوریه روزی استخدام‌ها بر اساس مذهب، فرقه و یا نژاد باشد را رد کرد و گفت: کسانی که در کاخ ها می‌نشینند و از آنجا به کشور خود ناسزا می‌گویند در حالی که ما شهدایمان را دفن می‌کنیم، چه سودی عایدشان می‌شود؟

وی تاکید کرد: کسانی که در هتل‌ها نشسته‌اند و دستورات را از کشورهای خارجی دریافت می‌کنند آزاده نیستند.

مفتی سوریه با اشاره به اینکه در هیچ کشور عربی تنوع مذهبی به شکلی که در سوریه دیده می‌شود، وجود ندارد، از اتحادیه جهانی علمای اسلام برای گفتگو در دمشق دعوت کرد.

حسون اظهار داشت: کسانی که برای حمایت از یک فرقه مذهبی یا یک گروه خاص علیه مردم شبکه‌ای مذهبی به راه می اندازند، در نزد خداوند از جمله کسانی هستند که وحدت امت را برهم می‌زنند.

وی در ادامه رهبری عمان را در برخورد با تمامی اشکال افراط‌گرایی مذهبی که امت اسلامی را در نوردیده، ستود.

مفتی سوریه افزود: پیش از این به اروپا در مورد افراط‌گرایی که تحت عنوان "دموکراسی" این قاره را فراگرفته هشدار دادم و گفتم: اگر سوریه و لبنان را بمباران کنید، آتشی نیز در کشورهای خودتان شعله‌ور خواهد شد و من اروپایی‌ها را نه تهدید بلکه نصیحت کردم.

وی با اشاره به اینکه در سال 2010 تعداد مساجد در سوریه 25 هزار بوده است، تاکید کرد: سوریه هرگز تقسیم نخواهد شد.

حسون با اشاره به اینکه برخی از مخالفان دوست دارند به سوریه بازگردند،‌ تاکید کرد: دولت سوریه درها را به روی مخالفان گشوده و بشار اسد، رئیس جمهور کشور هیچ روزی درب‌ها را به روی آنها نخواهد بست.

برچسب ها: مفتی دمشق ، سوریه ، تقسیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: