سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی با انتقاد از حکم دادگاهی در استانبول که مجددا ۲۰ کارگر ساختمانی و رهبران وابسته به اتحادیه‌ها را راهی زندان کرد، این اقدامات را تلاش مقام‌های ترکیه برای خاموش کردن صدای اعتراضات مشروع توصیف کرد.
کد خبر: ۴۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹        20 September 2018

کارگران و رهبران اتحادیه‌ها جزو صدها تن از کسانی هستند که پس از اعتراضات ۱۵ سپتامبر استانبول در اعتراض به شرایط کاری در سایت ساخت و ساز یک فرودگاه جدید که ماه آتی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، به دست پلیس بازداشت شدند. پس از مداخله پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان، کار به زد و خورد کشیده شد.

اندرو گاردنر، کارشناس عفو بین‌الملل در حوزه ترکیه گفت: مقام‌های ترکیه به جای خاموش کردن صدای اعتراضات صلح‌آمیز مشروع از طریق آب پرفشار، گاز اشک‌آور و بازداست، باید به شکایات کارگران گوش دهند و اطمینان دهند که آنها محل کاری امن و شرافتمندانه خواهند داشت.

در فوریه ۲۰۱۸ وزیر کار و امنیت اجتماعی وقت ترکیه از فوت ۲۷ کارگر از زمان آغاز این ساخت‌ و سازها در مه ۲۰۱۵ خبر داد. با این حال، کارگران و اتحادیه‌ها معتقدند که شمار واقعی کشته‌شدگان بسیار بالاتر است. معترضان بازداشتی در استانبول به مانع‌تراشی در انجام کار کارکنان دولت، اجبار دیگران به توقف کار، تخریب اموال دولتی و مشارکت مسلح در اعتراضان متهم هستند. با این حال مدرکی دال بر اثبات این ادعاها وجود ندارد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: