به بهانه پاریس - لیورپول
چمپیونز لیگ از امشب دوباره شروع می‌شود و طرفداران فوتبال در انتظار نبرد دو تیمی هستند که در لیگ برتر تا الان نتیجه خوبی را کسب کرده اند.
کد خبر: ۴۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷        18 September 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

چمپیونز لیگ از امشب دوباره شروع می‌شود و طرفداران فوتبال در انتظار نبرد دو تیمی هستند که در لیگ برتر تا الان نتیجه خوبی را کسب کرده اند. لیورپول که پنج بازی ابتدایی خود را بدون باخت پشت سر گذاشته، مقابل پاریس سن ژرمن با ستاره‌های.جوان و با انگیزه‌اش در آنفیلد به رقابت خواهند پرداخت. اما چیزی که این دو تیم متمایز کرده است،  رویارویی مثلث‌های هجومی این دو تیم است.

فصل پیش محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فرمینو روی هم ۵۷ گل در لیگ برتر زدند. اما نمایش آن‌ها در چمپیونز لیگ بود که تاریخ‌ساز شد. صلاح و مانه و فرمینو با ۳۰ گلی که در این تورنمنت زدند لیورپول را بدل به اولین تیمی در تاریخ چمپیونز لیگ / جام باشگاه‌های اروپا کردند که سه بازیکن حداقل ۱۰ گله در یک فصل داشته.

شاید بهترین نمایش این مثلث در جدال مقابل منچستر سیتی بود، جایی که صلاح و مانه و فرمینو چهار بار در دو بازی دروازه شاگردان پپ گواردیولا را باز کردند و با حذف قهرمان یکه‌تاز لیگ برتر راهی نیمه نهایی چمپیونز لیگ شدند.

جدا از گل‌هایی که مثلث هجومی لیورپول می‌زند، سخت‌کوشی و تلاش ۹۰ دقیقه‌ای آن‌ها برای پرس کردن خط دفاعی و میانی حریف را هم نباید به هیچ وجه نادیده بگیریم. گریم سونس مدافع سابق و افسانه‌ای قرمزهای مرسی ساید این هفته توضیح داد: «لیورپول هم مثل بارسلونا در اوجش شده، تیمی که از تماشای فوتبال هجومی و پاس‌های سریع‌شان لذت می‌برید، اما مهمتر از آن فشردگی بازی‌شان است که ممکن است گاهی از چشمها پنهان بماند.»

مانه فصل جدید را هم عالی شروع کرده و همین حالا در لیگ چهار گله است. صلاح و فرمینو اما نسبت به او شروعی کندتر داشته‌اند و نفری دو گل بیشتر نزده‌اند. در سوی دیگر آنفیلد اما امشب پاریس سن ژرمنی به زمین می‌رود که نیمار، کیلین امباپه و ادینسون کاوانی را در خط حمله دارد. این مثلث هجومی هم فصل پیش ۶۰ گل در لیگ یک زد و ۱۷ گل در چمپیونز لیگ.

پاریسی‌ها گرانقیمت‌ترین خط حمله دنیای فوتبال را دارند، با ستاره‌هایی که این فصل توماس توخل ازشان هنوز به صورت کامل استفاده نکرده است. استراحت دادن در ابتدای فصل به این مهره‌های کلیدی بعد از حضورشان در جام جهانی و البته کارت قرمزی که امباپه دریافت کرد باعث شده تا هنوز مثلث زهردار پاریسی‌ها به صورت متداوم از سوی مربی جدیدشان به بازی گرفته نشود. با این حال اما نیمار و امباپه و کاوانی در همین شرایط هم در پنج هفته اول لیگ یک ۱۲ گل روی هم زده‌اند، آماری بالاتر از کل گل‌های ۱۷ تا از تیم‌های حاضر در این لیگ.

 

پاریسی‌ها امشب در مرکز خط حمله کاوانی را دارند، ستاره اروگوئه‌ای که در ۱۴ بازی در چمپیونز لیگ مقابل تیم‌های انگلیسی هشت گل زده است. خوشبختی کاوانی اینجاست که او نیمار را کنار خودش می‌بینید. ستاره برزیلی سابق بارسلونا در سه فصل اخیر چمپیونز لیگ ۱۵ پاس گل داده، یعنی بیشتر از هر بازیکن دیگری در این تورنمنت (نفر بعدی کریستیانو رونالدو است با ۱۲ پاس گل). و البته کنار این دو ستاره آمریکای جنوبی هم امباپه بازی می‌کند، پدیده اول حال حاضر فوتبال جهان و زننده دو گل در فینال جام جهانی.

برای پاریسی‌ها که تا به حال تنها یک بار موفق شده‌اند به جمع چهار تیم نهایی چمپیونز لیگ، در سال ۱۹۹۵ برسند، شاید این فصل بهترین فرصت برای درخششان در اروپا باشد. پی‌اس‌جی فصل پیش هم در دور گروهی با قدرت زیادی ظاهر شد، اما خیلی ساده در یک هشتم نهایی مقابل رئال مادرید زانو زد.

بحثی در قدرت خط حمله این تیم نیست، اما با تمام ولخرجی‌هایشان، به نظر می‌رسد قلب خط میانی و خط دفاعی پی‌اس‌جی همچنان استحکام لازم برای پیش رفتن تا بالاترین مرحله چمپیونز لیگ را ندارد. در نقطه مقابل اما لیورپول با خریدهایی که از ژانویه تا پایان تابستان کرد، با آوردن ویرجیل ون دایک، نبی کیتا و فابینیو، به علاوه الیسون درون دروازه، به این ضعف بزرگش در فصل گذشته پوشش داد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: