آناليز اختصاصی پارسينه از تاكتكيك صعود؛
سرخپوشان پايتخت برای دومين بار پياپی به نيمه نهايی ليگ قهرمانان آسيا صعود كردند اين بار اما حماسی تر از سال گذشته!
کد خبر: ۴۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹        18 September 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

سرخپوشان پايتخت برای دومين بار پياپی به نيمه نهايی ليگ قهرمانان آسيا صعود كردند اين بار اما حماسی تر از سال گذشته!

این سومین بار در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان است که قرمزها در استادیوم آزادی باخت در زمین حریف را جبران می‌کنند. دفعه اول مربوط به مرحله گروهی بود که شاگردان برانکو در دوحه ۳ گل از السد خوردند اما در استادیوم آزادی با گل به خودی مرتضی پورعلی‎گنجی یاران ژاوی را شکست دهند. قرمزها در مرحله یک‌هشتم نهایی هم در امارات ۳ گل از الجزیره امارات خوردند اما در تهران ۲-۱ این تیم را بردند تا به جمع هشت تیم برسند و امشب هم در شرایطی که بازی رفت را به الدحیل واگذار کرده بودند موفق شدند جلوی چشم تماشاگران خودی حریف قطری شان را ببرند و به نیمه نهایی برسند.

برانكو در ديدار رفت آرايش تيمش را در دفاع، چهار دو سه يك قرار داد و در حمله آرايش تيم به چهار چهار دو لوزی تغيير پيدا كرد به همين دليل پرسينگ شديد در نبمه زمين حريف اجازه بازيسازی را از حريف گرفت. در مسابقه رفت احمدنوراللهی متمايل به سمت چپ و هافبك چپ شده بود، به اين خاطر كه جلوی نفوذ نام‌تائه‌هی را بگيرد.

در ديدار برگشت اما برانكو تيمش را از همان ابتدا با آرايش لوزی به زمين فرستاد تا تهاجمی‌ترين پرسپوليس اين فصل را ببينيم. چاره‌ای جز پيروزی نبود. منشا و عليپور در خط حمله و نوراللهی و عاليشاه قطرهای اين لوزی بودند و بشار نيز پشت مهاجم وظيفه توپ رسانی و فضاسازی را برای دو مهاجم تيمش داشت.

همين تاكتيك باعث شد تا دوندگي بازيكنان پرسپوليس بيش از پيش شود و به جز ادميلسون بازيكنان ديگر دحيل نتوانستند كاری از پيش ببرند و عملا از جريان مسابقه خارج شدند تا يك برد تاريخ برا سرخ‌ها بدست آيد.

فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است ولی شواهد تاریخی برای پرسپولیس دلگرم کننده است.اول اینکه در جدال فصل گذشته پرسپولیس-الهلال تیمی که در مرحله گروهی اول شد فینالیست شد که در این فصل پرسپولیس در این موقعیت قرار دارد.اما به جز این پرسپولیس در بازی با الهلال ستون تیم، سید جلال حسینی را در اختیار نداشت ولی اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد سوپرمن تیمش را در نیمه نهایی همراهی خواهد کرد.

اما از همه مسایل مهمتر امتیاز میزبانی است.پرسپولیس فصل گذشته برابر الهلال محکوم به بازی در زمین بی طرف بود ولی پرسپولیس در بازی برگشت برابر السد از امتیاز تماشاگران خود بهره‌مند است.امتیازی که سرخپوشان در این فصل به خوبی از آن استفاده کرده‌اند و در ۲ مرحله قبلی شکست در بازی رفت را در بازی برگشت با کمک تماشاگران خود جبران خواهند کرد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: