در پیامی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛
دونالد ترامپ در پیامی به کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان این که به دنبال یک توافق جامع با ایران است، گفت: ما باید اطمینان یابیم که برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح آمیز است و راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به طور دائم از بین رفته‌اند.
کد خبر: ۴۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲        17 September 2018

ترامپ: باید مطمئن شویم راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای برای همیشه بسته شود

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

به نقل از ایسنا، ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه (امروز) در شصت و دومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش خطاب به این نشست را قرائت کرد.

در این پیام آمده است آمریکا به طور قوی از همکاری هسته‌ای صلح آمیز پشتیبانی می‌کند که شامل سرمایه گذاری آمریکا در برنامه‌های آژانس می‌شود. این فعالیت‌ها به طور موثر و مثبتی بر زندگی افراد سراسر جهان از طریق پیشرفت‌هایی در حوزه صنعت، پزشکی، کشاورزی و تولید انرژی کمک کرده است.

در ادامه پیام رئیس جمهور آمریکا آمده است اشاعه هسته‌ای کماکان یک تهدید جدی علیه صلح جهانی است. ما به ارتقاء استاندارد‌های ایمنی، امنیت، پادمان‌ها و عدم اشاعه شامل پروتکل الحاقی به عنوان یک استاندارد بین‌المللی ادامه می‌دهیم و از دیگر کشور‌ها می‌خواهیم که آن‌ها نیز همین کار را انجام دهند. ما باید اطمینان یابیم که برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح آمیز است و راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به طور دائم از بین رفته‌اند. علاوه بر این سوریه باید به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و الزامات پادمانی آن همکاری کند.

ریک پری ضمن قرائت پیام رئیس جمهور آمریکا گفت: همانطور که رئیس جمهور ترامپ گفته است سوریه باید به طور کامل با آژانس در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای اش همکاری کند و درباره ایران نیز باید بگویم که برجام یک توافق ناقص بود که نمی‌توانست به درستی به سوء رفتار (از سوی ایران) رسیدگی کند.

وی در ادامه مدعی شد اینجا در وین یک دیپلمات ایرانی در ماه ژوئیه به دلیل تامین مواد منفجره برای تروریست‌هایی که به دنبال بمب گذاری در یک تجمع سیاسی در فرانسه بودند بازداشت شد و در آمریکا نیز وزارت دادگستری دو فرد را ماه گذشته به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرد؛ بنابراین ما در حال وضع مجدد تحریم‌های کلیدی علیه ایران هستیم و تنها توافقی را می‌خواهیم که به طور کامل به برنامه هسته‌ای این کشور فعالیت‌های آن در زمینه اشاعه و فعالیت‌های بی ثبات کننده‌اش رسیدگی کند.

وزیر انرژی آمریکا همچنین گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اتکاء به نظارت و راستی آزمایی قوی باید روی همکاری ایران پافشاری کند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: