استاندار بصره در پی انتشار خبر مربوط به صدور حکم جلبش اعلام کرد که «من این خبر را فقط از رسانه‌ها شنیدم، اما با این وجود برای حضور در دادگاه حاضرم.»
کد خبر: ۴۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴        14 September 2018

«اسعد العیدانی» استاندار بصره دیشب (پنجشنبه) با خبرگزاری «بغداد نیوز» درباره انتشار خبر صدور حکم بازداشتش گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده است.

او گفت که من این خبر را فقط از طریق منابع رسانه‌ای متوجه شدم، ولی در عین حال به خودم اطمینان دارم و حاضرم در دادگاه حاضر شوم.

العیدانی افزود: من مانند نماینده پارلمان برای پایبندی به قانون اساسی سوگند یاد کردم و مصونیت دارم، اما هیچ مشکی برای حضور در دادگاه و ارائه دلایل و مدارک ندارم.

استاندار بصره تصریح کرد: مدارکی در اختیار دارم که حرفت‌ها و ادعاهای من را در پارلمان علیه رئیس پلیس مستعفی بصره که این حکم جلب به دلیل شکایت‌های او صادر شده است، ثابت می‌کند.

ریاست دادگاه تجدید نظر عراق دیروز پنجشنبه، حکم بازداشت «اسعد العیدانی» را به جرم تهمت زدن و بدنام کردن رئیس پلیس بصره صادر کرد.

«اسد العیدانی» در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید کنسولگری ایران در بصره پس از آتش زدن آن در جریان ناآرامی‌های این استان، در کنار سفیر ایران در بغداد حضور داشته است.

ساختمان جدید کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر بصره پس از آتش زدن آن توسط آشوب‌گران، روز سه شنبه گذشته افتتاح شد که اسعد العیدانی استاندار بصره نیز در مراسم افتتاحیه حضور داشته است(جزئیات بیشتر).

استان بصره در جنوب عراق از چند ماه قبل شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی بود، تا اینکه طی روزهای اخیر، برخی از عوامل نفوذی دشمن در صف معترضان رخنه کرده و دست به کشتار مردم و اقدامات خرابکارانه، از جمله به آتش کشیدن مقرهای الحشد الشعبی و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران زدند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: