طوفان سهمگین فلورنس به سواحل کارولینا رسید؛
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد:در پی وقوع توفان اقیانوسی 'فلورانس' در پنج ایالت آمریکا و همچنین 'واشنگتن دی. سی' پایتخت آمریکا حالت فوق العاده اعلام شد.
کد خبر: ۴۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱        14 September 2018
وضعیت فوق العاده با رسیدن هیولای مرگبار فلورنس با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  باد و باران شدید ناشی طوفان سهمگین فلورنس پنجشنبه ۲۲ شهریور سواحل ایالت کارولینای شمالی را در نوردید. در همین حال، مدیر مرکز ملی طوفان آمریکا نسبت به پیامد‌های طوفان فلورنس هشدار داده است.گزارش‌ها حاکی در منطقه ساحلی «اوتر بنک» در جنوب شرقی کارولینای شمالی آب اقیانوس در حال بالا آمدن است و جاری شدن سیل باعث شسته شدن جاده‌ها شده است.

در همین حال، روی کوپر، فرماندار کارولینای شمالی، به ساکنان مناطق ساحلی این ایالت هشدار داده است: این یک طوفان قدرتمند است که می‌تواند بکشد. امروز تهدید به واقعیت بدل شده است.فرماندار کارولینای شمالی تاکید کرده است: «این طوفان تخریب خواهد کرد و تاثیرات فاجعه بار آن احساس خواهد شد.»

هم اکنون سرعت باد طوفان فلورنس بیش از ۱۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.مرکز ملی طوفان آمریکا هشدار داده است با نزدیک شدن مرکز طوفان فلورنس به ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی در ظهر روز جمعه در مناطق ساحلی کارولینای سطح آب اقیانوس تا چهار متر افزایش خواهد یافت.مرکز ملی طوفان آمریکا می‌گوید، به رغم کاهش قدرت طوفان فلورنس این طوفان همچنان خطرناک و غیرقابل پیش بینی است.

کارشناسان هوا هشدار داده‌اند ممکن است در مناطقی سیلاب‌ها با طغیان آب رودخانه‌ها به ارتفاع ۴ متر برسند.آقای لانگ گفته است: "این طوفان به شدت خطرناک است و به همین دلیل متاسفانه ممکن است عده زیادی در مناطق غیرساحلی کشته شوند. "این مقام دولت آمریکا خبرداد سیل از چند ساعت دیگر آغاز می‌شود و به ساکنان مناطق در خطر گفت: "وقت زیادی برایتان نمانده، اقیانوس به زودی بالا خواهد آمد. "

وقت برای خروج از مسیر سیل رو به اتمام است. هرچقدر روی این مسئله تاکید کنم بازهم کم است. آقای لانگ گفت: مردمی که در نزدیکی روخانه‌ها رودبار‌ها و مناطق پست زندگی می‌کنند بیش از همه درخطرند.
 
سی ان ان نیز گزارش می دهد: قدرت این توفان از ۱۰ تا ۱۱ ماه سپتامبر (۱۹ تا ۲۰ شهریورماه) از سطح ۴ برای روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور ماه) به سطح ۲ تنزل یافته، اما این موضوع به مراتب نگران کننده‌تر است، چرا که بارش‌های شدید و بیم وقوع سیل در ایالت‌های شرق و جنوب شرقی آمریکا می‌رود؛ پیشتر سرعت این توفان ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده و اکنون انتظار می‌رود با ضعیف‌تر شدن شدت آن به سواحل کارولینای شمالی، خطر وقوع سیل در این مناطق وجود داشته باشد.

این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از بزرگراه‌ها برای خروج ساکنان این ایالت‌ها مملو از خودرو بوده و تامین سوخت برای این خودرو‌ها محدود گزارش شده است. توفان فلورانس که از نوع توفان‌های اقیانوس اطلس است، نخستین بار در ۳۰ اوت گذشته برابر با هشتم شهریور ماه و بنابر امواج گرمسیری سواحل آفریقا پدید آمد و در اول ماه سپتامبر به عنوان یک توفند قوت گرفت و مسیر خود را به سمت سواحل جنوب شرقی آمریکا در پیش گرفته است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: