‌نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر شفاف‌سازی گردش نقدینگی در استان مرکزی و در نظر گرفتن برنامه مشخص جهت کاهش هزینه و افزایش درآمد استان جهت تحقق رشد پنج درصدی اقتصادی در سال جاری تاکید کرد.
کد خبر: ۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵        04 April 2016
به گزارش ایسنا آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در اولین جلسه شورای اداری استان ضمن تاکید بر همکاری جمعی جهت تحقق پنج درصد رشد اقتصادی گفت: همکاری منسجم می‌تواند رشدی بیش از چشم‌انداز تعیین شده را در استان مرکزی رقم بزند.

  وی ضمن تاکید بر پتانسیل و ظرفیت‌های استان مرکزی در عرصه‌های مختلف گفت: استان مرکزی کلکسیونی از نعمت‌های الهی است و باید از این فرصت جهت تحقق اهداف مد نظر بهره گرفته شود.

دری نجف‌آبادی با اشاره به هزار میلیارد دلار تولید ناخالص ملی در سال گذشته و بیان این نکته که با توجه به پنج درصد رشد اقتصادی در نظر گرفته شده این نرخ باید 50 میلیارد دلار در سال جاری افزایش پیدا کند، افزود: دو راهکار کاهش هزینه و افزایش درآمد را برای تحقق این امر باید مد نظر قرار دهیم.

وی عنوان کرد: با راهکارهای موثر می‌توانیم هزار میلیارد دلار صرفه‌جویی در انرژی داشته باشیم، همچنین باید نگاه موثری به حوزه واردات داشته باشیم و در صورت امکان محصولات داخلی را جایگزین برخی محصولات وارداتی کنیم و به این طریق شاهد کاهش هزینه و افزایش درآمد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی شفاف نبودن آمار و ارقام و نقدینگی در استان را به عنوان نقدی بر عملکرد دستگاه‌ها مطرح کرد و افزود: برخی صنایع و واحدهای تولیدی مادر از منابع استانی وام دریافت می‌کنند و در نقاطی خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌کنند یا دفتر مرکزی این واحدها در تهران است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: صرفه‌جویی در بسیاری از امور سبب کاهش هزینه خواهد شد و از طرفی با حمایت از تولید داخلی افزایش درآمد نیز محقق خواهد شد که برای این امر باید حرکتی منسجم در قالب برنامه‌ریزی دقیق مد نظر قرار گیرد.

وی گریزی به هفته گرامیداشت مقام زن زد و ضمن اشاره به اهمیت جایگاه زنان در خانواده بیان کرد: تقویت بنیان خانواده و ایفای نقش پررنگ و موثر بانوان در نهاد خانواده باید اولویت نخست باشد و ایفای نقش اجتماعی در اولویت‌های بعدی قرار داده شود.


برچسب ها: مرکزی ، اقتصادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: