نخست وزیر استرالیا سیاست دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا برای دستیابی ژاپن و کره جنوبی به سلاح هسته ای را مورد انتقاد قرار داد
کد خبر: ۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳        04 April 2016

به گزارش ایرنا، نخست وزیر استرالیا سیاست دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا برای دستیابی ژاپن و کره جنوبی به سلاح هسته ای را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد این اقدام به طور قابل توجهی افزایش منازعات منطقه ای را در پی خواهد داشت.

'دونالد ترامپ' به عنوان نامزد پیشرو جمهوریخواهان آمریکا در آخرین اظهارات خود اعلام کرد نیروهای آمریکا را از ژاپن و کره جنوبی خارج می کند و به این دو کشور اجازه می دهد به سلاح هسته ای دست یابند.

'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در واکشن به این سخنان ترامپ ضمن بیان اینکه با اشاعه بیشتر سلاح های هسته ای مخالف است، تصریح کرد که این موضوع مطقا دیدگاه استرالیا نیست.

به نوشته روز دوشنبه تارنمای 'سیدنی مورنینگ هرالد'، ترنبول گفت که ما از این پیشنهاد حمایت نمی کنیم و در واقع به عنوان یک عضو از جامعه جهانی به شدت با اشاعه بیشتر سلاح های هسته ای مخالف هستیم.

کره جنوبی و ژاپن پس از این بیانات دونالد ترامپ، واکنشی از خود نشان ندادند.

حدود 30 هزار نیروی ارتش آمریکا به صورت دائم در کره جنوبی و 47 هزار نیرو نیز در ژاپن حضور دارند و اشتیاق کمی برای سلاح های هسته ای در این دو کشور وجود دارد.

'سیدنی مورنینگ هرالد' پیشنهاد ترامپ برای دستیابی ژاپن و کره جنوبی به سلاح هسته ای را 'ساده لوحانه و به طور بالقوه آتش زا' در خصوص یکی از قابل اشتعال ترین مناطق استراتژیک جهان' دانست.

تارنمای شبکه 9 تلویزیون استرالیا نیز نوشت: 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر و 'جولیس بیشاپ' وزیر امور خارجه اش با ایده 'دونالد ترامپ' نامزد ریاست جمهوری آمریکا در مورد دستیابی ژاپن و کره جنوبی به سلاح هسته ای مخالفت کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: