رئیس اداره محیط زیست پلدختر از واژگونی یک دستگاه تریلر حامل مواد سوختی در جاده این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱        04 April 2016
به گزارش مهر، امیر رضا محمدی نژاد اظهار داشت: یک دستگاه تریلر در تونل معمولان واژگون و در اثر این حادثه ۲۴ هزار لیتر «ملاس» در رودخانه کشکان جاری شد.

وی با بیان اینکه در اثر این واژگونی راننده تریلر مجروح و به بیمارستان انتقال یافت گفت: همچنین محموله تانکر به درون رودخانه کشکان نشت یافته و منجر به آلودگی آن شد.

رئیس اداره محیط زیست پلدختر گفت: واژگونی این تریلرها در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک سریال تکراری تبدیل شده و ماهیانه شاهد تکرار این گونه حوادث هستیم.

محمدی نژاد با بیان اینکه در اثر این حوادث متاسفانه هر بار خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست، آب، خاک و اکوسیستم شهرستان پلدختر وارد می شود.

رئیس اداره محیط زیست پلدختر تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده تریلر اعلام کرده اند.
 بنابر این گزارش تریلرهای حامل مواد نفتی و سوخت سالهاست که محورهای مواصلاتی غرب کشور را در اختیار گرفته اند و تکرار حوادث متعدد برای این تریلرها تاکنون مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی آب و خاک و محیط زیست به وجود آورده است.

انتقادات مسئولان امر و به ویژه فعالان محیط زیست در زمینه خسارات جدی این تریلرها به محیط زیست منطقه از یک سو و نگرانی متولیان امر در زمینه خسارات به زیرساختهای ارتباطی و جاده ای از سوی دیگر از تردد این تانکرها معضلی ساخته که مسئولان برای رفع آن "کاسه چه کنم" در دست گرفته اند.

این در حالیست که مطابق برخی آمارها روزانه نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ تریلر نفتکش عراقی از محورهای جنوبی لرستان تردد می کنند که این رقم در طول ماه و سال به رقم چشمگیری می رسد که اگر تعداد حوادث مربوط به این تانکرها را هم بخواهیم محاسبه کنیم متاسفانه به اعداد قابل تاملی خواهیم رسید که نتیجه آن خسارت جدی به محیط زیست و زیرساختهای منطقه است.

وضعیت فعالیت این تانکرها به گونه ای است که حتی مسئولان شهرستان پلدختر برای ترمیم زیرساختهای جاده ای و خسارت ناشی از تردد این ماشین ها خواستار اخذ عوارض از این تریلرها شده اند، موضوعی که هنوز محقق نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: