رئیس جمهوری ترکیه که به تازگی برای شرکت در اجلاس امنیت هسته ای در واشنگتن به آمریکا سفر کرده از درخواست خود از دولت آمریکا برای کمک به این کشور در مبارزه با داعش خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲        04 April 2016
به گزارش مهر به نقل از حریت، ترکیه برای کمک به آزادی شهر منیج در شمال سوریه برای آمریکا دو شرط تعیین کرد.

بنا بر این گزارش، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با همتای ترکیه ای خود در سفر اخیر اردوغان به واشنگتن از وی خواسته است تا ترکیه از آزاد سازی شهر منبیج از دست گروه تروریستی داعش حمایت های لازم را به عمل آورد.

اردوغان در پاسخ به این درخواست امریکا و برای کمک به آزادسازی منطقه دو شرط تعیین کرده است. اول اینکه در عملیات منبیج کردهای سوری مشارکت نداشته باشند و ارتش ترکیه به همراه عرب های سوریه این منطقه را آزاد کند و ثانیا اینکه امریکا هم در منطقه مارع حمایت های هوایی لازم از گروه های مورد حمایت ترکیه را به عمل آورد.

گفته می شود «اردوغان» از قبایل عرب خواسته تا مستقل از کُردها در جنگ برای آزاد سازی منجیب شرکت کنند. همچنین وی از آمریکا خواسته تا از نیروهای مورد حمایت ترکیه در منطقه مارعه حمایت کند.

گفتنی است، آمریکا و ترکیه در جهت گیری سیاسی نسبت به حزب «اتحاد دمکراتیک سوریه» و متحدین آن با یکدیگر اختلاف دارند. در حالی ترکیه این گروه و شاخه های وابسته به پ ک ک و تروریستی می خواند آمریکا آنها را گروه های مورد اعتماد قلمداد می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: