با توجه به این که انرژی هسته‌ای به یک منبع انرژی مهم تبدیل شده و سهم قابل توجهی در ساختار انرژی امروزه جهان را به خود اختصاص داده است، استفاده از این نوع انرژی به امری ضروری و لازم بدل شده است.
کد خبر: ۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹        04 April 2016

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا،  با توجه به قدرت بی‌اندازه‌ای که انرژی هسته‌ای از آن برخوردار است اگر با احتیاط و مراقبت کنترل نشود می‌تواند در جهان ویرانی به بار آورد.

اجلاس دو روزه امنیت هسته‌ای در واشنگتن با حضور رهبران و سران کشورهای جهان به کانون توجه تبدیل شده و به مردم جهان ضرورت امنیت هسته‌ای را یادآوری می‌کند.

در زیر به برخی از آمارهای مرتبط با انرژی هسته‌ای اشاره می‌شود:

1957

در دسامبر 1957 پایگاه انرژی اتمی شیپینگ پورت (واقع در پنسیلوانیای ایالات متحده) آغاز به کار کرد و الکتریسیته را برای شبکه انرژی فراهم آورد که باعث شده تا به اولین نیروگاه انرژی الکتریسیته اتمی در مقیاس کامل در جهان تبدیل شود که به طور انحصاری به تولید صلح‌آمیز انرژی می‌پرداخت.

442

طبق گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تا چهارم فوریه 2016، 442 واحد نیروگاه انرژی هسته‌ای با ظرفیت حدود 384 گیگاوات وجود دارد که در 31 کشور و منطقه به فعالیت می‌پردازند.

99

ایالات متحده با داشتن 99 راکتور دارای بیش‌ترین تعداد راکتورها در جهان است که ظرفیت تولید انرژی آن حدود 99 گیگاوات است. چین 31 راکتور فعال در اختیار دارد.

338

از سال 1966 تا 1979 در خلال دوران طلایی انرژی هسته‌ای، 338 راکتور هسته‌ای در جهان ساخته شد، اما پس از فجایع بزرگی مانند تری مایل‌آیلند و چرنوبیل که اعتماد عمومی به انرژی هسته‌ای از بین رفت، فقط 122 واحد در جهان ساخته شد.

66 در برابر 950

طبق مطالعات بنجامین کی سواکول، محقق برجسته دانشگاه ملی سنگاپور، در طول چرخه حیات الکتریسیته انرژی هسته‌ای حدود 66 گرم دی اکسید کربن در هر کیلووات ساعت تولید می‌شود در حالی که نیروگاه سوخت فسیلی به طور متوسط 950 گرم دی اکسید کربن در هر کیلووات ساعت تولید می‌کنند.

10.9 درصد

نیروگاه های انرژی هسته‌ای در سال 2012، 10.9 درصد الکتریسیته جهان را تولید کردند. در سال 2014، 13 کشور برای تامین دست کم یک چهارم مجموع الکتریسیته خود به انرژی هسته‌ای اتکا کردند.

برچسب ها: انرژی هسته‌ای
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: