وزیر صنعت از ارائه بسته پیشنهادی ۱۶ هزار میلیارد تومانی به دولت برای حمایت از ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط خبرداد و گفت: حدود ۵ درصد سود این تسهیلات پائین‌تر از نرخ معمول خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳        03 April 2016
به گزارش خبرگزاری مهر،محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار نوروزی خود با مدیران و کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از همان ابتدای سال، کار را به صورت جدی شروع کرده و بر روی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از توانمندی‌های داخلی تمرکز کرده‌ایم، همچنین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، تصمیمات اتخاذ شده به این وزارتخانه ابلاغ شده که به طور جدی آن را برای اجرای دنبال می‌کند.

  وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از واحدهایی که طی سال‌های گذشته از آنها آمارگیری شده و مسایل آنها را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که تقریباً ۷۰ درصد این واحدها مشکلات نقدینگی است؛ البته بانک‌ها در سال گذشته تلاش کرده‌اند تا به این دسته از واحدها کمک‌هایی نمایند اما کافی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ تسهیلاتی بالغ بر ۱۶هزار میلیارد تومان برای ده هزار واحد صنایع کوچک و متوسط که تولید آنها کمتر از ظرفیت و یا متوقف شده‌اند را، به دولت پیشنهاد داده ایم، تصریح کرد: در این پیشنهاد درخواست شده حدود ۵ درصد سود این تسهیلات، ارزان‌تر و پایین تر از نرخ معمول باشد .

به گفته نعمت‌زاده، علاوه بر این، یک هزار میلیارد تومان کمک‌های یارانه‌ای برای ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناها برای آن دسته از واحدهایی که مشکل آب و برق داشته به دولت پیشنهاد شد، همچنین از دیگر کمک‌های در نظر گرفته شده برای ۱۰ هزار واحد صنایع کوچک و متوسط است که در زمینه ارتقاء دانش این واحدها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و درصددیم تا با اعزام گروه‌های مشاوره و فنی به آنها کمک‌هایی کنیم.

وی افزود: در زمینه صادرات، دوره‌های آموزشی را برگزار نموده که واحدهای کوچک به سمت دانش‌بنیان، تکنولوژی پیشرفته سوق داده شده است تا بتوانند کالاهایشان را صادر کنند، ضمن اینکه در هفته جاری بنا داریم تا با برگزاری جلسه‌ای با تجاری که در زمینه صادرات کار می‌کنند، موانع و مشکلات آنها را شناسایی کرده و با همفکری و کمک یکدیگر بر توانمندی‌های آنها در زمینه توسعه صادرات بیفزاییم.

نعمت‌زاده گفت: از دیگر اقداماتی که برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه به انجام رسیده، این بوده است که با ارائه طرحی در جهت تشویق صادرکنندگان اقدام کنیم، همچنین ارائه یارانه سود بانکی برای صادرات و پرداخت جایزه صادرات بر مبنای ارزش افزوده، دو راهکاری است که می توان برای خدمت به صادرکنندگان ارائه کرد.


برچسب ها: صنعت ، حمایت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: