نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی آمریکا با انتقاد از سیاست‌های رییس‌جمهور کشورش در حصول توافق هسته‌ای، وی را در این زمینه یک بچه خواند.
کد خبر: ۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴        03 April 2016
به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه هاآرتص،دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 در آمریکا بار دیگر با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که تابستان گذشته در وین حاصل شد، مخالفت کرد و گفت که رییس‌جمهور اوباما هنگام مواجهه با این توافق همانند یک بچه است.

  او با تکرار ادعای خود مبنی بر این که ایران با آزمایش‌های موشکی اخیرش توافق هسته‌ای را نقض کرده است، به اظهارات باراک اوباما درباره این توافق اشاره کرد و گفت: می‌شنوم که اوباما خیلی از ایران ناراحت است، چراکه حس می‌کند آن‌ها به روح توافق پایبند نبوده‌اند. او واقعا فکر می‌کند چه اتفاقی قرار بود بیفتد؟ وی شبیه به یک کودک است.

نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در ادامه مدعی شد: عمر این توافق دو ثانیه است. هنوز جوهر توافق هسته‌ای خشک نشده بود که ایرانی‌ها از روسیه موشک خریدند و آن‌ها را آزمایش کردند. آن‌ها به او (اوباما) اهمیتی نمی‌دهند.

وی هم‌چنین در اظهارات خصمانه‌اش، مدعی شد که هیات ایرانی در طول مذاکرات هسته‌ای از نظر ذهنی از جان کری (وزیر امور خارجه آمریکا) سوءاستفاده کرده‌اند و گفت که کری نیز مثل یک بچه است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ از زمان حصول توافق هسته‌ای بارها گفته است که در صورت روی کار آمدنش به توافق هسته‌ای پایبند نمی‌ماند و مانع از ادامه اجرای این توافق خواهد شد. وی همواره در سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش اظهارات نامعقول و جنجال‌برانگیزی بیان کرده است.

ترامپ چندی پیش گفته بود که آمریکا نباید اجازه دهد مسلمانان وارد خاک این کشور شوند.



برچسب ها: ترامپ ، اوباما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: