یک رسانه عرب زبان به دلایل جنگ اقتصادی آمریکا ضد ترکیه اشاره کرده و به اقداماتی که آنکارا باید در برابر ترامپ به عمل آورد، پرداخته است.
کد خبر: ۴۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳        11 August 2018
رای الیوم در مطلبی با اشاره به جنگ اقتصادی میان ترکیه و ترامپ آورده است: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد که از اردوغان به سبب تمرد ضد سیاست‌ها و دیکته‌های آمریکا انتقام بگیرد.

این رسانه می‌نویسد: علت بحران چهار مورد است؛ ۱- مخالفت اردوغان رئیس جمهور ترکیه با آزادی کشیش آمریکایی آندرو برانسون که در ترکیه تحت بازداشت به سر می‌برد، است به ویژه که ترکیه شرط مبادله گولن را مطرح کرده است.

۲- اصرار اردوغان بر خرید اس ۴۰۰ از روسیه به عنوان جایگزین پاتریوت.

۳- مخالفت اردوغان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و حمایت وی از حماس و محکوم کردن محاصره غزه.

۴- مخالفت رئیس جمهور ترکیه با محاصره آمریکا ضد ایران و تاکید بر عدم پایبندی به آن به خاطر منافع ترکیه و حفظ میزان مبادله تجاری میان دو کشور که به حدود ۱۰ میلیارد دلار در حال حاضر می‌رسد.

رای الیوم در ادامه آورده است: این باج گیری ترامپ از ترکیه سبب خواهد شد که آنکارا به سوی روسیه و ایران برود. بعید است که این فشار‌ها سبب تعظیم اردوغان در برابر ترامپ و دیکته هایش درباره آزادی کشیش آمریکایی به طور مجانی و بلاعوض یا پایبندی به محاصره ضد ایران شود.

این رسانه نوشت: در آینده روز‌های اقتصاد ترکیه و نه فقط لیره ترکیه؛ به نظر بسیار سخت می‌رسد به ویژه که ترکیه در محاصره دشمنان است و متحدان روس و ایرانی اش با تحریم‌های آمریکا روبرو هستند.

رای الیوم در پایان می‌نویسد: این جنگی سیاسی با جبهه اقتصادی است که آمریکا و متحدانش در ناتو ضد ترکیه به راه انداخته اند و واکنش به آن ورود به بلوک سیاسی و نظامی جدید با محور روسی- چینی-ایرانی-هندی و دست یابی به راهکار سیاسی سریع برای بحران سوریه که باعث توقف جنگ شود، است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: