نگاهی به طلبکاری بی پشتوانه احمدی نژاد از سران قوا؛
احمدی نژاد آنچنان از مظلومیت و تنگدستی مردم در این روز‌های آشفته اقتصادی دم می‌زند که گویی خود در ۸ سال ریاستش بر قوه مجریه، کارنامه‌های درخشانی باقی گذاشته است. احمدی نژاد دچار آلزلیمر شده و قطعاً فراموش کرده که خود و اعضای کابینه و مدیرانش با چه پرونده‌های قضایی دولتشان را واگذار کرده اند؟ مردم را با چه تورم و رکود اقتصادی مواجه ساختند!
کد خبر: ۴۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶        10 August 2018

درد و مشکلات مردم بهانه حمله بی ثمر احمدی نژاد به سران نظام

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

علی علیزاده - تحریریه پارسینه| شاید هیچ کس به اندازه محمود احمدی نژاد از چالشی که روحانی و سران قوه قضاییه و مقننه در این کوران تهاجم اقتصادی آمریکا و متحدانش علیه ایران به اجرا گذاشته و در نتیجه تلاطم بازار و تورم فرسایشی آن جامعه را به شدت با التهاب مواجه ساخته خرسند نیست. خرسندی احمدی نژاد نه از سر بدخواهی ملت، بلکه بهترین گزینه برای دفاع از خود در برابر حمله های روحانی به دولت وی تصور می شود که بسیاری از مصیبتهای اقتصادی در ابتدای تشکیل دولتش را میراث احمدی نژادتلقی کرده بود.

اما فیلم درخواست احمدی نژاد از روحانی برای کناره گیری از قدرت، پس از سری تیزرهای تولیدی وی در خصوص به چالش کشیدن عملکرد قوه قضاییه در برابر عدالتخواهی مورد توقع احمدی نژاد که دوستان و رفقای وی را راهی زندان و حبس کرده بود به دست مردم رسید.

احمدی نژاد در تیزرهای قبلی هم با هشدار و تذکر به قوه قضاییه از رییس این قوه از آنچه که به ادعای وی درخواست آحاد ملت به سبب ظلم و بی عدالتی بوده، درخواست کرده بود پست ریاست این قوه را تحویل فردی مناسب تر دهد.

در میانه راه کابینه دوازدهم و عملکرد ضعیف کابینه روحانی در حل و فصل مشکلات و فشار اقتصادی از یک سو، ادامه  وجود فساد و اختلاس در بدنه سیستم، تورم و گرانی و در نتیجه نارضایتی عمومی از سوی دیگر محمود احمدی نژاد را اینبار در مقام یکی از اعضای مجمع تشخیص بر آن داشت تا به عنوان دفاع از ملت به روحانی حمله کند و بی آنکه بیاد بیاورد در دوران ریاست خودش، به چه میزانی نارضایتی عمومی به همراه کلکسیونی از فساد و اختلاس و حتی ایستادن در مقابل خواست ملت در پرونده اش سنگینی می کند.

بنظر نمی رسد احمدی نژاد از مشاوران هوشمند برای تولید تیزرهای هشدار دهنده اش بهره ببرد، چرا که علائم نشان می دهد احمدی نژاد دچار آلزایمر شده و گرچه ممکن است دامنه فساد، اختلاس، تورم، گرانی، نبود دیپلماسی قوی و در نهایت عدم خروجی مناسب دولت روحانی عرصه را به مردم تنگ کرده باشد، اما قطعاً دولت نهم و دهم هم چیزی جز همین احساسی که امروز مردم ایران از وضعیت اقتصاد و فساد دارند، دست آورد قابل توجهی نداشت.

برای هر منتقدی هیچ چیز جالب تر از این نیست که بداند اساساً محمود احمدی نژاد که نشان داده سخنور قدرتمندی است بر پایه چه پشتوانه ای دم از دفاع از حقوق ملت می زند؟ دقیقا کدام قشر از مردم از وی خواسته اند که رهبری جریان مخالف و انتقاد از عملکرد سران را بر عهده بگیرد؟ احمدی نژاد بر پایه چه ابزاری توانایی دارد وضعیت کنونی را بهبود ببخشد در حالیکه خودش یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است و کسی نیست که عملکرد وی را در همین چند سال در این مجمع ارزیابی کند؟

تمام تکاپوی احمدی نژاد برای بسیاری از مردم نشان دهنده  نوعی کینه توزی و انتقام است که با اسم مردم و تحریک افکار عمومی در صدد است اولا در این التهاب اقتصادی و اجتماعی برای خود بازارگرمی کرده و تعدادی از مردم را با خود همراه کند و از طرفی دیگر بهترین فرصت است که عملکرد قابل بحث قوا را که انتقاداتی گسترده به آنها است در این مجال به نفع خود مصادره کرده و از زبانش جاری کند.

در این روزها که مردم چشمشان به عملکرد قوه مقننه و مجریه برای کاستن از آلام آنهاست و بسیاری در تنگنای اقتصادی کم سابقه دست و پا می زنند، شاید نابخشودنی ترین کار ممکن همین کارناوالی است که احمدی نژاد و رفقای متعصبش براه انداخته اند. کسانی که ریشه گذار بسیاری از این تلاطم کنونی هستند. سیاسی بازی با روح و افکار خراش خرده ملت.

از سوی دیگر تحمل نظام هم در جای خود ستودنی است و معلوم نیست چه مصلحتی وجود دارد که آستانه تحمل خود را در مقابل احمدی نژاد به این شدت افزایش داده است؟ در حالیکه با سران دولتهای قبلی جمهوری اسلامی رویی از ناملایمتی و حتی نشانه هایی از تنبیه و نامهربانی مداوم و بدون بخشش در قبال آنها دیده می شود، احمدی نژاد پر حاشیه امروز دست به انتقاداتی می زند و تلویحاً سبب انشقاق بین جریانهای سیاسی حتی همسو شده که گویی کسی جلودار وی نیست و تمایلی هم به بازنشستگی وی وجود ندارد!

در هر صورت دو موضوع کاملاً آشکار است و باید به آن دقیقا توجه شود:

اول اینکه اگر امروز احمدی نژاد نه تنها در مسند ریاست مجمع بلکه بر صندلی ریاست جمهوری هم تکیه کند، کوچکترین کمکی به مردم و آحاد ملت نشده و نمی شود و بهتر است برای آلزایمر وی در بدترین حالت و یا توهم ایشان در بهترین حالت فکری اساسی اندیشیده شود تا دست کم از این نمایش های عجیب دست بر دارد.

دوم آنکه وضعیت التهاب اقتصادی فشار را بر مردم بیش از سالهای قبل افزایش داده و حتی نای فریاد زدن را هم از مردم سلب کرده، بهتر است سران قوا که چندین و چند بار جلساتی مشترک گذاشته و پس از جلساتشان عکس یادگاری و همراه با مصاحبه از جزئیات توافقشان بر سر چگونگی همکاری در مسیر زدودن مشکلات ملت، به ثبت رسانده اند برای مردم از روند عملکردشان و جزئیات اجرایی شدن پلان های ترسیمی توضیحات کاملی منتشر کنند تا برای مردم تفهیم شود خروجی نشست سران قوا در چه حد و مرحله ای است تا برخی طلبکاران، مدعی مسئولیت مطالبه حقوق مردم از نظام نشده و بدون دعوت وارد گودی قرار نگیرند که در حد و اندازه و قامت آنها نیست!

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: