به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، استعفای «مرتضی حاجی» از مدیرعاملی «موسسه همشهری» با مخالفت «محمدعلی افشانی» شهردار تهران مواجه شده است.
کد خبر: ۴۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷        08 August 2018
«محمدجواد حق‌شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، درباره سرنوشت نامه استعفای مدیرعامل موسسه همشهری (مرتضی حاجی)، گفت: آقای حاجی همچنان مدیرعامل موسسه همشهری است و علی‌القاعده باید استعفای خود را به شهردار تهران بدهد و بعد از نظر موافق اوست که هیئت مدیره همشهری درباره مدیرعامل موسسه تصمیم می‌گیرد، اما خبری که بنده دارم، این است که شهردار تهران استعفای مدیرعامل همشهری را نپذیرفته است.

وی افزود: آقای حاجی اعلام کرد که در احترام به مصوبه مجلس مبنی بر منع به‌کارگیری مدیران بازنشسته، این اقدام (اعلام استعفا) را انجام داده است؛ در حالی که این مصوبه هنوز وجهه قانونی پیدا نکرده است؛ یعنی باید به تصویب شورای نگهبان برسد و یا اگر اشکالی داشت، به مجلس عودت داده شود و بعد از رفع اشکال مجدداً به شورای نگهبان برود و اگر اختلافی نبود، در آنجا تصویب شود و بعد توسط رئیس مجلس و رئیس جمهوری ابلاغ شود و تازه بعد از آن، تازه دو ماه زمان پیش‌بینی شده در این مصوبه هست که اجرایی شود؛ که هنوز این مراحل طی نشده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ضمن اینکه این ابهام هم وجود دارد که آیا این مصوبه مشمول شرکت‌های تابعه سازمان‌های عمومی مانند شهرداری هم می‌شود یا نه؛ لذا من فکر می‌کنم که اقدام آقای حاجی، اقدامی شتابزده بود و طبیعتاً شهردار تهران هم با آن مخالفت کرده است.

حق‌شناس در ادامه درباره بحث‌هایی که پیرامون سوق پیدا کردن موسسه همشهری به سمت یک موسسه کاملاً زیانده، مطرح می‌شود، گفت: بسیار جای تاسف و نگرانی است که موسسه همشهری که سالیان متمادی یکی از موسسات جدی، شناخته شده و با کیفیت بوده است، اما در سالیان اخیر مثل خیلی از موسسات وابسته به شهرداری، حجم هزینه‌هایش خیلی بیشتر از درآمدهایش بوده است. اگر ما این مسئله را تعریفی از یک ناکارکردی بدانیم، به نظرم همشهری هم بیش از یک سال است که وارد این چرخه شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش مدیریت همشهری بر این است که بتواند هزینه‌هایی را که بر همشهری، بار شده است، هدایت کنند و آن‌ها را کاهش و در عین حال وضعیت درآمدی همشهری را ارتقا دهند و به نوعی با این مشکل مقابله کنند، افزود: یکی از مشکلاتی که ما در سازمان‌های عمومی و دولتی همواره داشته‌ایم، عدم تناسب میان نیروی کار و نیازِ مجموعه به نیروی کار لازم است؛ ما روزنامه‌هایی داریم که با یک دهم نیروی کار موجود در همشهری، به خوبی اداره می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: در این سال‌ها در همشهری، چون سرمایه معلق به یک مدیر نبوده است، متاسفانه مدیرانی هم که آمده‌اند و رفته‌اند، نگاهی را که می‌بایست به عنوان یک بنگاه اقتصادی به همشهری می‌داشتند، نداشته‌اند و طبیعتاً این نتایج حاصل شده است و امروز اداره مجموعه همشهری با سختی صورت می‌گیرد. با این وجود تمام تلاش همکاران همشهری در این مسیر است که از اعتبار و برند همشهری که سرمایه فرهنگی شهر تهران به شمار می‌رود، حفاظت شود و از این دوره سخت عبور کنند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: