گفته می‌شود فدراسیون فوتبال با شکایت به دادگاه عالی ورزش می‌تواند میزبانی را به ایران برگرداند.
کد خبر: ۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸        03 April 2016
به گزارش نسیم، میزبانی باشگاه‌های ایرانی مقابل عربستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا در حالی از کشورمان گرفته شده است که گفته می‌شود فدراسیون فوتبال با شکایت به دادگاه عالی ورزش می‌تواند میزبانی را به ایران برگرداند.

میزبانی بازی‌های باشگاه‌های ایرانی مقابل سعودی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا در حالی از کشورمان گرفته شده است که گفته می‌شود فدراسیون فوتبال با شکایت به دادگاه عالی ورزشی می‌تواند میزبانی را به ایران برگرداند.

تیم‌های ذوب آهن، تراکتورسازی تبریز و سپاهان باید حدود 16 روز دیگر در امارات و دبی برابر نماینده‌های عربستانی بازی کنند و در این بین گفته می‌شود در صورتی که فدراسیون فوتبال به داداگاه عالی ورزش شکایت کند این فرصت را دارد تا این رای را تغییر بدهد.

فدراسیون فوتبال که در یکی دو ماه گذشته مدام از حمایت از باشگاه‌های ایرانی و گرفتن حق و حقوق آنها صحبت کرده بود می‌توانست از همان ابتدا با شکایت به دادگاه عالی ورزش این رای را عوض کند اما اهمال کاری آنها این شانس بزرگ را از باشگاه‌های ایرانی گرفت. با این حال گفته می‌شود هنوز هم برای این موضوع دیر نشده است و فدراسیون فوتبال ایران و یا هرکدام از باشگاه‌های ایرانی شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا این شانس را دارند تا روز ششم آپریل که مهلت آن تا 3 روز دیگر به اتمام می‌رسد با شکایت به دادگاه عالی ورزش حق فوتبال را بگیرند و دوباره میزبانی به ایران برگردانده شود.

آنچه که مسلم است کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها به خاطر نفوذ عربستانی‌ها تن به گرفتن میزبانی از باشگاه‌های ایرانی داده است و به طور قطع به کار آنها از نظر قانونی ایرادهای جدی وارد است.

در صورتی که AFC ادعا می‌کند در ایران امنیت برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد باید این توضیح داده شود که چطور است که دو کشور عراق و افغانستان بازی‌های خود را در ایران برگزار می‌کنند چراکه این 2 مساله یک تناقض بزرگ محسوب می‌شود و بدون تردید آنها باید در دادگاه عالی ورزش در مورد این تصمیم عجیب که به نظر می‌رسد بیشتر هم جنبه سیاسی دارد پاسخگو باشند.

البته همچنان این سوال به وجود می‌آید که چرا مسئولان فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده و فقط بحث دفاع از باشگاه‌های ایرانی در حد حرف باقی مانده است. بدون تردید اگر فدراسیون فوتبال نتواند اقدامات لازم را در باره این موضوع انجام بدهد ممکن است در سال‌های بعد هم ایران نتواند در بازی با باشگاه‌های عربستانی از حق میزبانی خود استفاده کرد و این لزوم شکایت ایران به دادگاه عالی ورزش را بیشتر از قبل می‌کند.

البته ظاهرا علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال این حرف‌ها را قبول ندارد. او اعتقاد دارد نباید به خاطر میزبانی با AFC درگیری حقوقی پیدا کرد چراکه این مساله ممکن است تبعاتی را برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد.

این اتفاق ناگوار، نه تنها سلب یک فرصت مناسب شادی ملی از  مردم خوب کشورمان است بلکه بدعتی خطرناک برای تداوم این رویه و اثبات ناامنی و بی‌اعتمادی به جمهوری اسلامی در سطح جهانی است. بیم آن می‌رود که در مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ نیز شاهد چنین تحقیر ظالمانه‌ای باشیم.

با عدم شکایت ایران به CAS این سوال در ذهن مردم بوجود آمده که شاید پشت پرده شکایت نکردن ایران از AFC  منافعی نهفته باشد. امیدواریم مسئولان فدراسیون فوتبال در آینده حسرت فرصت از دست داده در این خصوص را نخورند.

اسدی: نخواستیم با AFC وارد دعوا شویم


علیرضا اسدی در مورد اینکه گفته می‌شود در صورتی که ایران تا 3 روز آینده درخصوص حکمی که کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص میزبانی ایران از تیم‌های عربستانی داده به دادگاه عالی ورزش شکایت کند، می‌تواند میزبانی را به تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بازگرداند گفت: من هم خیلی چیزها شنیده‌ام. مثلا شنیده‌ام که اگر ما به CAS شکایت می‌کردیم عربستان را از لیگ قهرمانان آسیا بیرون می‌کردند و یا به عنوان مثال 1000 میلیارد به فوتبال ایران پول می‌دهند. (با خنده) با این حال واقعیت این حرف‌ها نیست. واقعیت این است که میزبانی از ایران گرفته شده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا همان ابتدا فدراسیون فوتبال علیه رای AFC به دادگاه عالی ورزش شکایت نکرد هم گفت: شما زمانی که یک رای هنوز صادرنشده است می‌روید شکایت کنید و با کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد دعوا شوید؟ این موضوع می‌توانست برای فوتبال ایران تبعاتی داشته باشد و مطمئن باشید ما بهترین تصمیم را گرفتیم. در آن زمان این بهترین تصمیم بود.

او ادامه داد: زمانی که این اتفاق افتاد ما با یک تیم حقوقی جلساتی را داشتیم و به همین دلیل هم کاری کردیم که به صلاح فوتبال ایران باشد. این بهترین تصمیم بود که ما گرفتیم و من از آن دفاع می‌کنم.

او در پاسخ به این سوال که چرا زمانی که میزبانی از ایران گرفته شد این شکایت صورت نگرفت هم گفت: بهتر بود ما سفارت عربستان را آتش نمی‌زدیم تا این اتفاق‌ها نمی‌افتاد. بهتر بود ما با کسی دعوا نمی‌کردیم که این مسائل پیش بیاید. اما حالا که این اتفاق‌ها رخ داده است چه بهتر است که فکر شده عمل کنیم تا رفتارمان تبعاتی را برای فوتبال ایران نداشته باشد.

شنیده‌ها حاکی از این است که ایران تا 6 آوریل(3 روز دیگر) فرصت دارد تا درخصوص تصمیم سیاسی AFC به دادگاه عالی ورزش شکایت کند و درصورتی که تا این زمان شکایت نکند، دیگر نمی‌تواند پیگیر این مساله باشد.

آذری: دو ماه قبل گفتم به دادگاه عالی ورزش شکایت کنید


مدیرعامل ذوب‌آهن مدعی است که ۲ ماه پیش به مدیران فدراسیون فوتبال گفته بود که باید به دادگاه عالی ورزش شکایت کنند تا میزبانی به ایران بازگردانده شود.

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: من دو ماه قبل و زمانی که رای کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص بازی در کشور ثالث با تیم‌های سعودی تازه صادر شده بود در نشست هم اندیشی گفتم که خیلی سریع به دادگاه عالی ورزش شکایت کنید تا بتوانیم میزبانی را به ایران برگردانیم ولی آنها گفتند که این شکایت زمان بر می‌شود و امکان این کار وجود ندارد. آنها گفتند تقریبا چهار پنج ماه طول می‌کشد که  در دادگاه عالی ورزش درخواست ما رسیدگی شود و به همین دلیل هم پیگیری این موضوع منتفی شد.

او در پاسخ به این سوال که چرا باشگاه ذوب‌آهن به طور انفردای به CAS شکایت نکرد هم گفت: امکان قانونی این کار وجود نداشت چراکه این رای از طریق AFC انجام شده است و باشگاه‌ها حق اعتراض ندارد. فقط فدراسیون فوتبال است که می‌تواند در این گونه موارد اعتراض کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن در مورد این که گفته می‌شود همین حالا هم اگر فدراسیون فوتبال به دادگاه عالی ورزش شکایت کند می تواند میزبانی ایران را برگرداند هم گفت: نه چنین چیزی درست نیست چون روند رسیدگی دادگاه CAS به پروندهها زمان بر است و ما باید 2 هفته دیگر در لیگ قهرمانان آسیا با نماینده‌های عربستانی بازی کنیم.
برچسب ها: فدراسیون فوتبال ، AFC
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: