پیگیری‌ها برای وارد شدن ۱۰۰ هزار گوشی توقیفی به بازار ادامه دارد؛
وزیر ارتباطات می‌گوید: پیگیری‌ها برای وارد شدن ۱۰۰ هزار گوشی توقیف شده به بازار تلفن همراه ادامه دارد و قوه قضائیه در راستای تعاملی که با مدیریت اجرایی کشور دارد، تعاملات خوبی را انجام داده است.
کد خبر: ۴۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶        23 July 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  محمد جواد آذری جهرمی پس از جلسه با کمیسیون صنایع مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرچند قیمت گوشی تلفن همراه رابطه مستقیمی با قیمت ارز دارد، اما ورود این صدهزار گوشی به بازار می‌تواند تاثیرات خوبی در بازار تلفن همراه داشته باشد و جمع بندی‌های نهایی در این خصوص در حال انجام است.

وی افزود: هرچند وزارت ارتباطات در این خصوص نقش هماهنگ کننده را ایفا می‌کند، اما نظارت بیشتری باید در خصوص احتکار گوشی‌های تلفن همراه صورت پذیرد.

آذری جهرمی ادامه داد: براساس آمار از ابتدای سال تاکنون ۵۰ درصد گوشی‌های تلفن همراه که وارد کشور شده، هنوز در سیستم مخابراتی کشور فعال نشده اند که این احتمال احتکار را بالا می‌برد و نیازمند نظارت بیشتر است.

وی افزود: پیشنهاداتی در این خصوص مطرح شد که گوشی‌هایی که در یک بازه زمانی مشخص در سیستم‌های مخابراتی فعال نمی‌شوند به طور کامل غیرفعال شوند که این پیشنهاد عملیاتی نبود، زیرا سودجویان با انداختن یک سیم کارت در تلفن، آن را فعال کرده و باز هم در انبار‌ها احتکار می‌کردند.

آذری جهرمی با اشاره به مشخص شدن تکلیف تخصیص نوع ارز به تلفن همراه اظهار داشت: انتظار می‌رود با این تعیین تکلیف و البته تثبیت نرخ ارز در روز‌های آتی شاهد تثبیت نرخ تلفن همراه در بازار باشیم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: