آقای رئیس جمهور محتاط باش؛
دیگر هیچ وقت ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که مشابه آن قبلاً بر سر عده انگشت شماری در تاریخ آمده است.
کد خبر: ۴۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴        23 July 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر به سخنان رئیس‌جمهور ایران خطاب به ایالات متحده مبنی بر اینکه «با دم شیر بازی نکنید»، واکنش نشان داد.

«دونالد ترامپ» در توئیتر نوشت: «دیگر هیچ وقت ایالات متحده را تهدید نکن، وگرنه با عواقبی مواجه می‌شوی که مشابه آن قبلاً بر سر عده انگشت شماری در تاریخ آمده است. ما دیگر کشوری نیستیم که صحبت‌های جنون آمیز شما درباره خشونت و مرگ را تاب بیاوریم. محتاط باش».

رئیس جمهور ایران روز یکشنبه در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفته بود: «امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاورد‌های ملت ندارد. آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است.»

اظهارنظر توئیتری ترامپ در حالی صورت گرفته که دولت آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ و تبدیل آن به ۴+۱، تحرکات خود را برای اعمال فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها علیه مردم ایران آغاز کرده است.

این سخنان ضد ایرانی ترامپ چند ساعت پس از سخنرانی سراسر ضد ایرانی «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان مطرح شد.

وزیر خارجه دولت ترامپ در این سخنرانی گفت که دولت آمریکا به دنبال به صفر رساندن واردات نفت از ایران است و در عین حال مدعی شد که «ما مایل به گفتگو با رژیم ایران هستیم، اما رهایی از فشار‌های آمریکا تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که ما شاهد تغییرات ملموس، قابل اثبات و ادامه‌دار در سیاست‌های تهران باشیم».

اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره آمادگی برای گفتگو با ایران در حالی صورت می‌گیرد که به دنبال خروج بدون توجیه و خلاف تعهدات بین‌المللی آمریکا از برجام، حتی صدای متحدان نزدیک اروپایی واشنگتن هم درآمده و آن‌ها با مواضع آمریکا مخالفت کرده‌اند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: