بی‌احتیاطی پیمانکار، باعث وقوع آتش‌سوزی چند دقیقه‌ای در بخش غربی حیاطِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.
کد خبر: ۴۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷        21 July 2018

محمدحسین عسگرپور، مدیرکل پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درگفت‌وگو با ایسنا گفت: یک آتش‌سوزی مختصر صبح امروز -شنبه 29 تیر-در برج‌های خنک‌کننده سیستم برودتی سازمان میراث فرهنگی اتفاق افتاد. پیمانکاری که در مزایده‌ی تعویض برج‌ها برنده شده بود، در زمان خروج این سیستم از حیاط سازمان آن را برش می‌دهد که این اقدام باعث بروز آتش‌سوزی می‌شود.

او با تاکید بر این‌که آتش‌سوزی پنج دقیقه هم طول نکشیده است، افزود: ساختمان هیچ آسیبی ندید و فقط همین برج که جزو ابزارهای اسقاطی سازمان میراث فرهنگی بود، آسیب دید.

علی‌ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی نیز در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد:چند دقیقه قبل به ما اعلام آتش‌سوزی شد، که بر آن اساس یک دستگاه هواساز که توسط پیمانکاری درحال جوشکاری بود، آتش‌ گرفت، از زمان حضور ما، آن‌ها نیز مشغول خاموش کردنِ آتش بودند.

او افزود: هیچ بخش اداری دچارآتش‌سوری نشده و هیچ‌کس مصدوم نشده است. سازمان آتش‌نشانی در همسایگی سازمان میراث فرهنگی است و با یکدیگر تعامل خوبی داریم.

ساختمان سازمان میراث فرهنگی از بناهای معاصری است که با هدف حفظ و ارتقای میراث فرهنگی کشور و با سبکی مدرن در دوره پهلوی دوم طراحی و اجرا شده است. این بنا در اسفند سال ۱۳۸۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد. حسین امانت، معمار ایرانی این بنا را طراحی کرده و سال ۱۳۶۳ساخت آن تکمیل شده است.

این مجموعه از سنت معماری پیش از اسلام، چه در روح طراحی و چه در نظم هندسی خود، الهام گرفته است. بناهای مختلف مجموعه میراث فرهنگی ساختمان‌هایی با حداکثر سه طبقه می باشند که با نمای هماهنگ آجری در میان حیاط های متنوع آن به شکل پس و پیش نسبت به یکدیگر استقرار یافته اند. پس و پیش نشستن ساختمان ها نسبت به هم باعث شده احجام همچون بخشی از یک بافت شهری به نظر برسند.

در طراحی این مجموعه به کارکردهای معاصر و تکنولوژی‌های ساخت و ساز نیز به طور کامل توجه شده است. ورودی اصلی آن به شکل یک حیاط است که به اندازه یک طبقه نسبت به خیابان شمالی پایین نشسته است. این حیاط یک طرح منظم، هندسی و متقارن دارد. هم چنین باغچه و آبنمای آن بر دو محور شمالی-جنوبی و شرقی-غربی تاکید دارد

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: