رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا اعلام کرد:
ئیس پلیس ترافیک شهری ناجا گفت: راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل و نقل بین‌المللی مربوطه، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به عنوان مقصران اصلی مرگ ۱۱ نفر در حادثه سنندج معرفی شدند.
کد خبر: ۴۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸        16 July 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  بامداد روز سه‌شنبه هفته گذشته براثر برخورد یک تانکر حمل سوخت با یک اتوبوس مسافربری در کمربندی دکتر حسینی شهر سنندج، موجب مرگ ۱۱ شهروند کردستانی شد.

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا در این باره گفت: این حادثه در آغازین ساعات بامداد ۲۰ تیر رخ داد، این در حالی است که در این ساعت تانکر مجوز تردد نداشته است.

داوود قاسمیان خاطرنشان کرد: این تریلی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از مبدأ ثبت ساعت کرده و طبق قوانین باید در فاصله ۲ تا ۴ ساعت پس از این زمان از محدوده شهری عبور می‌کرده که این اتفاق به هر دلیلی رخ نداده و تانکر در اوایل بامداد به این محدوده رسیده است.

وی اضافه کرد: به این ترتیب راننده کشنده که در مسیر مریوان - سنندج در حرکت بوده است به دلیل ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و به دلیل داغ شدن ترمز‌ها در شیب بلوار حسینی - محل حادثه - و همچنین متصدی شرکت حمل و نقل بین‌المللی به دلیل رعایت نکردن قوانین اعزام کامیون به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شده‌اند.»

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا مطرح کرد: همچنین راننده اتوبوس به دلیل اینکه خارج از مقررات جاری در بیرون از محدوده پایانه اقدام به سوار کردن مسافر کرده بود به میزان ۲۵ درصد مقصر اعلام شد و شهرداری سنندج نیز که با وجود هشدار‌های مکتوب از سوی پلیس نسبت به نصب سرعت‌گیر و علائم هشداردهنده در شیب بیش از ۱۰ درصد بلوار حسینی کوتاهی کرده و محل را ایمن‌سازی نکرده و برای ترمیم کمربندی و راه‌اندازی آن اقدامی انجام نداده بود بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، به میزان ۲۵ درصد در وقوع این تصادف مقصر شناخته شده است.

قاسمیان ادامه داد: مسیر‌های جاده‌ای این منطقه کوهستانی هستند و در این شرایط کامیونی که با محموله مواد سوختی وارد این مسیر می‌شود باید این شرایط را در نظر بگیرد. این تانکر پس از طی این مسیر و شیب بلوار حسینی علاوه بر ترمزها، لاستیکش نیز در حد اشتعال داغ شده و آثار آن در مسیر مشخص بود. همین امر نیز سبب تصادف شده بود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: