مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در رابطه با پر کردن بادکنک‌ها با برخی از گازهای خطرناک هشدار داد.
کد خبر: ۴۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷        15 July 2018

"علی عسکری" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: در حال حاظر شاهد رواج استفاده از برخی بادکنک‌ها در بعضی از جشن ها و میهمانی ها هستیم که این باد کنک ها بسیار خطرناک هستند .

وی افزود: برخی افراد غیر مطلع برای پر کردن بادکنک از گازهایی استفاده می‌کنند که این گازها می‌تواند سبب حوادث ناگوار شود.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با اشاره به دلیل بهره گیری از گازهای خطرناک اظهار کرد: برای بالا رفتن و شناور ماندن بادکنک در هوا نباید از هر گازی استفاده کرد زیرا هر گازی مخصوص پر کردن بادکنک نیست.

وی در خصوص گازهایی که نباید برای پر کردن بادکنک‌ها مورد استفاده قرار گیرند، گفت: گاز هیدروژن، گاز کربن و گاز بادکنک که به تازگی وارد بازار شده است، بسیار خطرناک بوده و می‌تواند با کوچکترین جرقه‌ای باعث انفجار شود.

عسکری ادامه داد: انواع این گازها آتش‌زا بوده و به دلیل ماهیتی که دارند، می‌توانند سبب انفجار و آتش سوزی شوند.

وی در رابطه با نحوه صحیح بادکردن بادکنک‌ها خاطر نشان کرد: گاز هلیوم ,گازی بی اثر ,بی خطر , بدون اشتعال پذیری و بدون اثر شیمیای است و شهروندان اگر تمایل به استفاده از بادکنک‌های معلق دارند باید از گاز هلیوم برای پر کردن بادکنک‌های خود استفاده کنند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: