علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی اخیرا نطقی درباره وضعیت تیم‌های حاضر در جام جهانی داشت و اعتقاد دارد که حضور بازیکنان دورگه نوعی ناعدالتی در فوتبال است. سایت یورونیوز در گزارشی، صحبت‌های مطهری در اینستاگرامش را پوشش داد.
کد خبر: ۴۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶        12 July 2018

تیم ملی فرانسه کاملا از بازیکنان فرانسوی تشکیل نشده است و به عقیده نماینده مجلس ایران از «غول‌های آفریقایی» برای قوی شدن استفاده کرده است.

در ترکیب فرانسه دو بازیکن در خارج از این کشور به دنیا آمده اند. اومتیتی کامرونی در دو سالگی به فرانسه آمده است و استیو مانداندا هم که در کنگو به دنیا آمده است، از دو سالگی همراه با خانواده خود در فرانسه زندگی کرده است.

با این وجود علی مطهری، از فیفا خواستار پایان دادن به این ناعدالتی فوتبال شد تا تیم‌ها تنها از شهروندان واقعی کشور خود استفاده کنند.

مطهری نوشت: «در میان تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال، تیم‌هایی را می‌بینیم که از بازیکنانی با ملیت دیگر استفاده می‌کنند به این بهانه که تابعیت آن کشور را دارند. این قضیه رقابت بین ملت‌ها را مخدوش و ناعادلانه کرده است. مثلاً تیم فرانسه که در آن تعداد قابل توجهی از ملیت‌های آفریقایی در آن حضور دارند در واقع تیم ملی فرانسه نیست بلکه تیم فرانسه و مستعمرات آفریقایی سابق اوست. این مطلب را با شدت کمتری می‌توان درباره تیم‌های آلمان و بلژیک نیز صادق دانست. این که چند غول آفریقایی را در داخل تیم ملی خود قرار می‌دهند نشانه ضعف فوتبال آن کشور است.»

ایران با یک برد برابر مراکش، باخت به اسپانیا و تساوی برابر پرتغال نتوانست از گروه خود در جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کند.

فرانسه نیز روز گذشته با نتیجه یک بر صفر بلژیک را شکست داد.

بازتاب اعتراض مطهری به حضور دورگه‌ها در جهان

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: