پیش‌بازی دومین نیمه‌نهایی جام جهانی روسیه؛
کرواسی یکی از پدیده‌های جام جهانی امشب به مصاف انگلیسی می‌رود که با انتخاب مسیر آسان تر شانس زیادی برای فینالیست شدن دارد.
کد خبر: ۴۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷        11 July 2018

 

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

گرت ساوت‌گیت مربی تیم ملی انگلیس در نگرش تاکتیکی خود در این مسابقات به بازیکنانش اعتماد داشته اما بازی با کرواسی نگرانی‌های خاصی دارد. کرواسی با داشتن ایوان راکیتیچ و لوکا مودریچ، دو ستاره خط میانی بارسلونا و رئال مادرید، بهترین زوج هافبک میانی در جام جهانی را داشته در حالی که انگلیس تنها با یک هافبک دفاعی وسط، جوردن هندرسون بازی می‌کند.
در سیستم بازی ساوت‌گیت که نقاط ضعفی هم دارد، مثلث بازیکنان هجومی پشت سر هری کین بازی می‌کنند و هر سه وقتی که تیم مالکیت توپ را در اختیار ندارد، در کار دفاعی مشارکت می‌کنند. این یعنی، جسی لینگارد، دله آلی و رحیم استرلینگ که هیچ کدام به خاطر کار دفاعی‌شان برجسته نیستند، باید وظیفه سخت بستن فضاها را انجام دهند و حریف را به ستوه آورند.
تا اینجا خیلی خوب از عهده مسوولیتشان برآمده‌اند و با سختکوشی هر دو کار را خوب انجام داده‌اند. هندرسون عالی بوده و مثلث هجومی به اندازه کافی به او کمک کرده‌اند. اما با توجه به اینکه راکیتیچ و مودریچ در وسط زمین بازی می‌کنند و آندری کراماریچ پشت تنها مهاجم تیم، ماریو مانجوکیچ حضور دارد و مایل به خط میانی است، خطر اینکه کرواسی کنترل وسط زمین را برابر انگلیس به دست بگیرد، کاملا جدی است.
یک گزینه برای ساوت‌گیت این است که آن منطقه را با آوردن اریک دایر برای کمک به هندرسون تقویت کند. این یعنی بیرون ماندن یکی از سه بازیکن هجومی که می‌تواند توازن سیستم بازی تیم را به هم بزند و اثرگذاری انگلیس در زمان مالکیت توپ را کاهش دهد.
تا اینجا ساوت‌گیت به سیستم و بازیکنانش وفادار بوده و نمی‌خواسته حریف بازی‌اش را تحمیل کند اما بعد از دو مسابقه حذفی برابر تیم‌هایی که شانس بیشتری برابرشان داشته یعنی کلمبیا و سوئد، حالا با حریفی باکیفیت و فوق‌العاده تاکتیکی روبه‌رو می‌شود و ساوت‌گیت باید تصمیم بگیرد که آیا این سیستم برای چنین مسابقه‌ای کارآمد است.
مساله نگران‌کننده دیگر در کناره‌ها است، جایی که کایران تریپیر در پست بال مدافع هجومی راست عالی کار کرده و اشلی یانگ نیز در سمت چپ تاثیرگذار بوده. کرواسی بازیکنان شگفت انگیزی در کناره‌ها دارد، ایوان پریشیچ از چپ و آنته ربیچ در سمت مقابل که هر دو، مدافعان جلوزن انگلیس را با کار دفاعی زیادی مواجه می‌کنند. پریشیچ و ربیچ می‌توانند از چپ و راست به حمایت مانجوکیچ بیایند و این یعنی اگر هندرسون تنها بماند، دروازه انگلیس به شدت با خطر مواجه می‌شود.
اگر ساوت‌گیت تصمیم به آوردن دایر بگیرد، انتخاب اینکه کدام یک از اضلاع مثلث هجومی را کنار بگذارد، سخت است. جسی لینگارد عالی بوده و احتمالا در ترکیب اصلی خواهد ماند. آلی اگرچه یک گل به سوئد زد اما ضرب دیده و در سایر دقایق بازی‌اش در یک‌چهارم‌نهایی کم اثر بود. استرلینگ هم با حرکاتش در بازی با سوئد، دردسرهای زیادی برای حریف درست کرد اما یک فرصت عالی را از دست داد و اینکه نزدیک سه سال است برای «سه شیر» گل نزده، نگران‌کننده است.
ساوت‌گیت به بازیکنانش وفادار است و میل ندارد مهاجم منچسترسیتی را کنار بگذارد ضمن اینکه دوست ندارد سیستمی که او را تا جمع 4 تیم پایانی آورده، رها کند اما کرواسی بر خلاف کلمبیا و سوئد تیمی است که مالکیت توپ را در اختیار می‌گیرد و به دنبال استفاده از شکاف‌های دفاعی است. ساوت‌گیت و همتایش، زلاتکو دالیچ برای بازی امشب باید به خیلی چیزها فکر کنند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: