با هدف تغییر رفتار ایران صورت گرفت؛
مایک پومپئو با هدف رایزنی برای افزایش فشار‌های اقتصادی به ایران وارد امارات متحده عربی شد.
کد خبر: ۴۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶        10 July 2018

رایزنی پومپئو با ولیعهد امارات برای بستن کانال‌های مالی ایران
 
به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از تایمز اسرائیل، مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، که به امارات متحده عربی سفر کرده است گفت: آمریکا می‌خواهد به ایران نشان بدهد که اقداماتش «هزینه واقعا زیادی» دارد.

او در گفتگو با «اسکای نیوز عربی» گفت تمرکز آمریکا بر ظرفیت‌های مالی ایران به خاطر «رفتار بد» این کشور است.

او برنامه آمریکا را مجموعه‌ای از تحریم‌ها خواند که هدفش مردم ایران نیست، بلکه تنها می‌خواهد نظام ایران را متقاعد کند که «رفتار بدخواهانه اش غیرقابل قبول است».

پومپئو در سفر کوتاهش به امارات، با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد بانفوذ این کشور دیدار و گفتگو کرد.

ایالات متحده پس از خروج از برجام سخت در تلاش است تا با اعمال دوباره تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، شرایط برای شرکت‌های خارجی در همکاری با تهران دشوان کند.

با این وجود روز جمعه وزیران خارجه کشور‌های باقی مانده در برجام وعده دادند که رابطه ایران با اقتصاد جهانی را حفظ کنند.

در نشست روز جمعه وزیران خارجه سه کشور اروپایی، چین و روسیه با محمد جواد ظریف بر سر یک فهرست ۱۱ بندی از اهداف مشترک دو طرف تاکید شد.

در بیانیه مشترکی که از سوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خوانده شد، بر پایبندی همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای و منافع اقتصادی حاصل از آن برای ایران تاکید و وعده داده شد تا برای «حفاظت از شرکت‌ها در مقابل اثرات فرامرزی تحریم‌های ایالات متحده» تلاش شود.
 
اگرچه در این بیانیه برنامه زمانی مشخصی ذکر نشده است، اما اعضای باقی مانده برجام همچنین بر تعهدشان به دنبال کردن اهداف ذیل بر اساس حسن نیت و فضایی سازنده تاکید کردند:

ادامه و تقویت همکاری های اقتصادی و بخشی با ایران؛ حفظ کانال های مالی موثر با ایران؛ ادامه فروش نفت، میعانات گازی و محصولات نفتی و پتروشیمی؛ تداوم حمل و نقل دریایی (شامل کشتیرانی و بیمه)، زمینی، هوایی و ریلی؛ تقویت پوشش های اعتباری صادراتی؛ حمایت موثر و روشن از فعالان بازرگانی با ایران به ویژه شرکت های کوچک و متوسط؛ تشویق سرمایه گذاری بیشتر در ایران؛ حفاظت از سرمایه گذاری و دیگر فعالیت های مالی و تجاری همکاران تجاری ایران؛ گرد هم آوردن کارشناسان بخش خصوصی و عمومی، از جمله از طریق تقویت شوراهای بازرگانی؛ حمایت عملی از تجارت و سرمایه گذاری با ایران؛ حفاظت از شرکت ها در مقابل آثار فرامرزی تحریم های ایالات متحده.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: