خبرگزاری رسمی سوریه اغلام کرد:
یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا» گفته ارتش این کشور یکی از جنگنده‌های اسرائیلی مهاجم به پایگاه هوایی تی-۴ را هدفگیری کرده است.
کد خبر: ۴۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱        09 July 2018
دفع حمله موشکی و هدف قرار دادن جنگنده اسرائیل

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  رسانه‌های دولتی سوریه گزارش می‌دهند که سامانه دفاع هوایی این کشور به سوی جنگنده‌های اسرائیلی که قصد حمله به پایگاه تی ۴ در استان حمص را داشتند شلیک کرده و تعدادی از موشک‌های آن‌ها را منهدم کرده است.یک سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به سوال خبرگزاری رویترز گفت: کشورش در مورد گزارش‌های خارجی اظهار نظر نمی‌کند.

خبرگزاری رسمی سانا در سوریه گزارش داد که حمله موشکی در روز یکشنبه "فقط باعث خسارات مادی شد. "این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه نظامی نوشت که "سامانه دفاع هوایی ما تجاوز اسرائیل را خنثی کرد و شماری از موشک‌هایی که پایگاه هوایی تی ۴ را هدف می‌گرفت منهدم کرد. "

براساس این گزارش یکی از "هواپیما‌های مهاجم هدف قرار گرفت و بقیه مجبور به ترک" آسمان سوریه شدند.براساس این گزارش جنگنده‌های اسرائیلی ظاهرا از اردن به پایگاه تی ۴ نزدیک شدند. گفته شد که هواپیما‌ها برای پرهیز از شناسایی در ارتفاع پایین پرواز می‌کردند.

اسوشیتدپرس به نقل از سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، می‌گوید هدف از این «حمله»، نیرو‌های ایرانی و شبه‌نظامیان غیر سوری مورد حمایت ایران بودند.

پایگاه تیاس یا تی-۴ پیشتر نیز هدف حمله اسرائیل قرار گرفته بود؛ اسرائیل در بهمن ماه سال پیش پایگاه تی-۴ را در واکنش به «اقدام ایران در ارسال پهپاد نظامی» به آسمان کشورش، بمباران کرد.
 
با آنکه رسانه‌های دولت سوریه گفته‌اند تجاوز رژیم صهیونیستی تنها خسارت‌های مادی بر جا گذاشته، برخی رسانه‌های صهیونیستی به نقل از معارضان سوری ادعا کرده‌اند ۹ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند. چنین ادعایی از سوی منابع رسمی مورد تأیید قرار نگرفته است.

دولت سوریه بار‌ها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

ارتش سوریه همچنین تاکنون بار‌ها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: