از شایعه تا واقعیت؛
با حضور چهار تیم در نیمه نهایی جام جهانی شاید شانس حضور فغانی در فینال یا حتی نیمه نهایی کم شده باشد.
کد خبر: ۴۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳        08 July 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  داوران شایسته ایران بی تردید بهترین عملکرد را در میان داوران حاضر در جام جهانی به نمایش گذاشته اند. علیرضا فغانی، منصوری و سخندان، همه آنچه از یک تیم داوری انتظار می رود را در سه بازی که سوت زده اند نشان داده اند ولی شرایط جدول بازی ها به سمتی در حال حرکت است که شاید شانس آنها کاهش یابد. گمانه‌زنی ها حاکی از آن است باتوجه به حضور چهار تیم در نیمه نهایی شاید قضاوت داوران نیز به اروپایی ها برسد.

در حال حاضر 13 تیم داوری در بازی ها بازی ماندند و فقط 4 بازی از این دوره از مسابقات باقی مانده است. حالا باید دید فیفا در ادامه مسابقات کدام داوران را برمی گزیند. قضاوت علیرضا فغانی در نیمه نهایی که احتمالا فردا شب لیست داوران‌شان معلوم می شود، به معنی پایان کار او در مسابقات خواهد شد اما اگر در نیمه نهایی به او قضاوت نرسد و البته در آنجا ماندگار شود، یکی از دو رقابت نهایی می تواند برای او باشد.

علیرضا فغانی و تیم داوری‌اش تا اینجای کار سه مسابقه حساس را قضاوت کردند که در هر سه مسابقه عملکرد درخشانی داشتند و با نمره عالی از کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال فیفا شانس خود را برای مرحله بعد تمدید کردند. تیم داوری از امارات اما فقط یک بار در این رقابت ها قضاوت کردند و هنوز هم در روسیه هستند!

تیم داوری روشن ایرماتوف ازبکستانی اما با قضاوت فاجعه آمیز در دیدار مراکش و اسپانیا که با دو سوت اشتباه سرنوشت گروه ایران را تغییر دادند سریعا از رقابت ها پس از آن مسابقه اخراج شدند و به کشور خود بازگشتند. شانس تیم داوری فغانی از اسیا فعلا بیش از داوران اماراتی است و باید دید در روزهای آتی تصمیم فیفا چیست.

با قضاوت علیرضا فغانی در فینال جام کنفدراسیون ها گمانه زنی دیگری نیز مطرح شده که طی این فرایند مثبت از این داور ایرانی در قابت های بین المللی شاید دیدار نیمه نهایی یا فینال نیز به تیم او برسد که در صورت وقوع چنین امری، بعد از محمد فنایی که به عنوان کمک داور در جام جهانی 1994 امریکا حضور داشت، برای اولین بار یک داور وسط از ایران می تواند فینال جام جهانی را سوت بزند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: