کارشناس دیجیتال مارکتینگ:
کد خبر: ۴۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹        05 July 2018

این روزها به کرات واژه‌هایی مانند کسب و کارهای آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، کارشناس دیجیتال مارکتینگ و... را می‌شنویم. این عرصه، حوزه‌ای نوپاست که باید بیشتر و بیشتر درباره آن بنویسیم و مطلب منتشر کنیم تا به درستی در جامعه فهم شود. مثل همیشه مطبوعات، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و... وظیفه این اطلاع‌رسانی را برعهده دارند. در این ارتباط با معراج معمارنسب، کارشناس دیجیتال مارکتینگ به گفتگو نشسته‌ایم تا برایمان از جوانب پیدا و پنهان این حوزه بگوید و ما را در فهم بهتر این عرصه یاری دهد.


از آقای معمارنسب سوال کردیم که اصلاً کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست و چه وظایفی برعهده دارد، وی در پاسخ تصریح کرد: کارشناس دیجیتال مارکتینگ به کسی گفته می‌شود که اطلاعات کافی در زمینه کسب و کارهای آنلاین داشته باشد.


آگاهی از مباحث مربوط به تبلیعات و بازار و استفاده از آن‌ها در زمینه تجارت الکترونیک از جمله وظایف یک کارشناس بازاریابی دیجیتال است. وی باید خلاقیت داشته باشد و به تکنولوژی‌های روز مسلط باشد. بخش زیادی از خدماتی که از راه دیجیتال مارکتیک ارائه می‌شود مبتنی بر وب است. وظیفه یک کارشناس دیچیتال مارکتینک این است که شناخت کافی روی دیزاین وب سایت داشته باشد، نرم افزارهای تکنیکالی مانند گوگل ادونس و... را بشناسد و از آن‌ها ستفاده کند. شناخت سوشال مدیاها و اینکه چه شبکه اجتماعی‌ای با توجه به فرهنگ جامعه‌اش مفید است، از دیگر وظایف یک کارشناس بازاریابی دیجیتال است.


تمام آنچه در بالا گفته شد نیاز به تولید محتوا دارد. در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم که به تولید محتوا بپردازیم تا تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات بتوانند با کاربرانشان ارتباط برقرار کنند. این کارها از جمله وظایف یک کارشناس بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. البته این بدان معنا نیست که حتماً خود این کارشناس باید این کارها را انجام دهد، بلکه وی می‌تواند یک تیم تشکیل دهد و به کمک آن‌ها کارهایش را پیش ببرد. مدیریت این تیم موضوع مهمی است که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ خوب باید به درستی از عهده آن برآید.


سوال بعدی ما از این کارشناس این بود که روی آوردن به کسب و کارهای آنلاین در دنیا معاصر چه ضرورتی دارد؟


وی در پاسخ تصریح کرد: ما در دنیای معاصر شاهد شکست بیزینس‌های بزرگ سنتی بوده‌ایم. این کسب و کارهای عظیم به این دلیل که ضرورت‌های دنیای نوین را درک نکرده و به سمت کسب و کارهای نوین و آنلاین روی نیاورده‌اند، شکست خورده‌اند. مثلاً، آژانس‌های مسافرتی بزرگ را در نظر بگیرید که سال‌های سال در زمینه فروش بلیط‌، برگزاری تورها و... فعالیت می‌کردند اما استارت‌ آپ‌های جدید کسب و کار آن‌ها را کساد کردند.


بنا بر آنچه در بالا گفته شد، تمامی کسب و کارها در دنیای معاصر باید به استفاده از ابزارهای نوین مانند سوشال مدیاها، خدمات اینترنتی و... مجهز شوند تا بتوانند با رقبایشان رقابت کنند و از گردونه پیشرفت عقب نمانند.


امروزه یکی از مهمترین ویژگی‌های استارت آپ‌ها این است که با کاهش هزینه‌های تبلیغات به جامعه هدف عظیمی دست پیدا می‌کنند و به همین دلیل رقیبی جدی برای کسب و کارهای سنتی محسوب می‌شوند.


به طور کلی، در دنیای معاصر تمامی کسب و کارها ناچارند به ابزارهای نوین کسب و کار مجهز شوند و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید با مشتریانشان ارتباط برقرار کنند. در غیر این صورت محکوم به فنا خواهند بود. دسترسی به فناوریهای نوین و مدیریت کسب و کارمان به صورت مدرن و به روز نیازمند این است که از کارشناسان این حوزه که همان کارشناس دیجیتال مارکتینگ است، استفاده کنیم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: