نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشستی پشت درهای بسته با سران این حزب حضور یافت.
کد خبر: ۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰        01 April 2016
به گزارش تسنیم، "دونالد ترامپ"، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رهبران این حزب پشت درهای بسته دیدار کرده است.

گزارش های درز کرده از جلسه اخیر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا با اعضای ارشد حزب جمهوری خواه نشان دهنده وجود جوّی از تنش و اختلاف در این جلسه بود.

به گزارش «نیویورک تایمز»، سه تن از افرادی که در این نشست شرکت کرده بودند فاش کردند، در جلسه ای که روز پنجشنبه (12 فروردین) میان ترامپ، اعضای کارزارش و «کمیته ملّی حزب جمهوری خواه امریکا» که در مقر این کمیته برگزار شد، جویّ آکنده از تنش حاکم بود که از اختلاف میان آنها خبر می داد.

به گفته این افراد که نخواستند نامشان فاش شود، رِینس پِریباس، رئیس کمیته ملی حزب جمهوری خواه در این جلسه از ترامپ درخواست کرد که رابطه بهتری میان کمپین انتخاباتی خود و کمیته ملی جمهوری خواه ایجاد کند.

گفته می شود، پِریباس به ترامپ تذکر داده است که حزبش خواستار کمک رسانی به وی است، اما با توجه به انتقادات همیشگی ترامپ از موضوعات مختلف، اجرای این کار بسیار مشکل است.

افزون بر این، در جریان این جلسه زمانی که بحث به کشمکش نمایندگان کنوانسیون نامزدی این حزب در کلیولند در ماه ژوئیه امسال کشیده شده، آقای پریباس متذکر شده است که هر ایالتی قوانین خاص خود را برای انتخاب کردن دارد.

پریباس که در روزهای اخیر رفتاری خنثی در قبال رقابت های ترامپ در انتخابات اولیه نشان داده، اعلام کرده است که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا هیچ تصمیمی برای قبول مسئولیت و کمک به ترامپ ندارد.

ترامپ نامزد جنجالی و پیشتاز جمهوری خواهان در گفت‌وگو با شبکۀ تلویزیونی سی.ان.انِ آمریکا گفته بود کمیتۀ ملی حزب جمهوری‌خواه «رفتار ناعادلانه‌ای» با وی داشته است و به همین دلیل وی به تعهدی که در ماه سپتامبر (حدود شهریور ماه 1394) امضاء کرده بود، پایبند نیست.

پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 8 نوامبر 2016 (17 آبان 95) برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهور این کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: