نقوی با بیان اینکه رفتار پلیس و دولت آمریکا با والیبالیست‌های ایرانی غیرحرفه‌ای و مغایر با عرف دیپلماتیک بود، گفت که حق دولت ایران برای مقابله به مثل کردن با ورزشکاران آمریکایی محفوظ است.
کد خبر: ۳۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰        20 June 2018
سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد ناشایست پلیس و دولت آمریکا با والیبالیست‌های ایران در فرودگاه آمریکا، گفت: اقدامی که پلیس FBI و دولت آمریکا با والیبالیست‌های ایرانی داشت، مصداق دخالت دادن سیاست در ورزش بود که لازم است با پاسخ قاطع دولت ایران مواجه شود.

وی گفت: فدراسیون جهانی والیبال باید به صورت مستقل رفتار زشت آمریکایی را بررسی و با آن برخورد کند؛ البته رفتار مغایر با عرف دیلپماتیک آمریکایی‌ها باید باید اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران همراه شود و دولت ایران نیز واکنش متقابل با ورزشکاران آمریکایی داشته باشد که این حق برای دولت ایران محفوظ است.

احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال درباره رفتار آمریکا‌یی‌ها با تیم والیبال ایران گفته بود: بعد از ورود تیم ملی به آمریکا متوجه رفتار زشت آمریکایی‌ها شدیم. آن‌ها چند ساعتی بازیکنان ما را در فرودگاه معطل کردند و پلیس FBI از بازیکنان جوان تیم ما سوالات بی ربط پرسیده است. البته این اولین بار نیست که آمریکایی‌ها و حتی اروپایی با ما چنین رفتاری کردند. فرانسه هم امسال با ویزا ندادن به یکی از بازیکنان ما چنین مشکلی را به وجود اورد. در هر صورت رفتار زشت آمریکایی‌ها اظهرمن الشمس است. آن‌ها که ادعای دموکراسی می‌کنند، رفتارشان با گفتارشان متفاوت است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: