معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: هزینه اعتیاد هر فرد معتاد روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و بطور قطع فرد معتاد با این هزینه‌ها با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه می‌شود.
کد خبر: ۳۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶        20 June 2018
حمیدرضا شمسی یادآور شد: از اواخر سال ۹۵ بحث غربال معتادان به بهزیستی استان تهران سپرده شد و از آن زمان تاکنون حدود ۱۲ هزار نفر را غربال کرده‌ایم که ۸۵ درصد از آن‌ها طی این ۱۸ ماه، معتاد و ۱۵ درصد دیگر هم کارتن خواب هستند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه هر فرد معتاد ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است؛ فرد معتاد به دلیل حواشی و تنش‌های موجود در کانون خانواده مجبور می‌شود به خیابان‌ها رو بیاورد.
وی اضافه کرد: بی ثباتی در وضعیت فرد معتاد از زمانی آغاز می‌شود که فرد به استعمال مواد مخدر رو می‌آورد، خانواده او را طرد می‌کنند و به این ترتیب آسیب‌ها با جدایی از کانون گرم خانواده آغاز می‌شود.
معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: برخی معتادان به علت آبروی خانواده و برای اینکه ضرر اعتیاد متوجه خانواده نشود، خانه را ترک می‌کنند.

شمسی با اشاره به بی‌اعتمادی اجتماعی نسبت به افراد معتاد، افزود: پدیده کارتن خوابی فرآیند طولانی مدتی را طی می‌کند و برای بازگرداندن معتادان از مسیر اعتیاد به جامعه به اقدامات اساسی بیشتری نیاز داریم.
به گزارش ایرنا، براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون دو میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف موادمخدر مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: