ادامه فشارهای آمریکا به سازمان ملل متحد با حمایت از صهیونیستها:
نیکی هیلی می گوید شورای حقوق بشر به خاطر خودداری از محکومیت 'نقض فاحش حقوق بشر' در ونزوئلا، کوبا و ایران اعتباری ندارد
کد خبر: ۳۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸        20 June 2018
خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد اعلام کرد، آمریکا به دلیل «جانبداری‌های نهادینه» شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی از این شورا خارج می‌شود.به گزارش رویترز، نیکی هیلی در کنفرانس خبری همراه با مایک پومپئو در ساختمان وزارت خارجه آمریکا از اقدامات روسیه، چین، کوبا و مصر برای سد کردن تلاش‌های آمریکا جهت اصلاح نهاد حقوق بشری سازمان ملل متحد به شدت انتقاد کرد.

هیلی مدعی شد: مدت‌هاست که شورای حقوق بشر سازمان ملل حامی ناقضان حقوق بشر است. ناقضان حقوق بشر همچنان در این شورا حضور دارند و به عضویت آن در می‌آیند. وی اضافه کرد: خروج ایالات متحده از این شورا عقب نشینی ما از تعهدمان نسبت به حقوق بشر نیست، بلکه ما این گام را برمیداریم، زیرا تعهدمان به ما اجازه نمی‌دهد بخشی از یک سازمان ریاکار با اهداف منفعت طلبانه باشیم که حقوق بشر را به ریشخند می‌گیرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل با اشاره به حضور کشور‌هایی مانند کوبا، ونزوئلا، چین و جمهوری کنگو در شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: نگاهی به اعضای شورا نشان می‌دهد که آن‌ها ارزشی برای حقوق ابتدایی قائل نیستند.

نیکی هیلی همچنین شورای حقوق بشر را به "خصومت تمام نشدنی" با صهیونیستها متهم کرد و گفت: این نهاد در سال میلادی جاری پنج قطعنامه علیه اسرائیل تصویب کرده است "بیش از پنج برابر تعداد قطعنامه‌هایی که در مجموع علیه کره شمالی، ایران و سوریه به تصویب رسانده است. "

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در واکنش به این تصمیم طی بیانیه‌ای گفته است: "دبیرکل بسیار ترجیح می‌داد که ایالات متحده در شورای حقوق بشر باقی می‌ماند. ساختار حقوق بشر سازمان ملل متحد در ترویج و دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان نقش مهمی ایفا می‌کند. "

هیلی حدود دو هفته پیش در نشست دوره‌ای شورای حقوق بشر در ژنو سوئیس گفته بود که این نهاد باید "گرایش ضد اسرائیلی خود را کنار بگذارد. " او اعلام کرد که دولت ترامپ نقش و مشارکت آمریکا در شورای یاد شده را "مورد بررسی دقیق" قرار داده است.

او با انتشار مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست هم هشدار داده بود که شورای حقوق بشر "به خاطر خودداری از محکومیت نقض فاحش حقوق بشر در ونزوئلا، کوبا و ایران اعتبار خود را از دست داده است. "

شورای حقوق بشر که ۴۷ عضو دارد، هر سال سه یک بار نشست عمومی تشکیل می‌دهد و نشست کنونی تا ٢٣ ژوئن ادامه خواهد داشت؛ قرار است روز ١٩ ژوئن، وضعیت فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی مورد بررسی قرار گیرد. طبق مصوبات قبلی، شورای حقوق بشر ملزم است در تمامی نشست‌های خود اختلاف اسرائیل و فلسطینیان را مورد بررسی قرار دهد.

رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا گفته بود که "مردم فلسطین نیم قرن است که زیر اشغال نظامی زندگی می‌کنند". او افزود که اسرائیلی‌ها نیز حق دارند در امنیت و بدون ترس از خشونت زندگی کنند و افزود: "نتیجه ادامه اشغال، محکوم بودن مردم در هر دو طرف به تحمل رنج بیشتر است. "
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: