رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:
طرح تابستانی پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی از امروز در جاده‌های سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۳۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲        14 June 2018

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال گذشته روزانه ۴۴ نفر به علت وقوع تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در تابستان به ۵۳ نفر رسید.سردار تقی مهری در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی به آمار تصادفات در تابستان ۹۶ پرداخت و گفت: براساس آمار پزشکی قانونی در تابستان ۹۶ حدود ۴ هزار و ۹۳۹ نفر در تصادفات جان باختند که بیش از ۷۳ درصد جانباختگان در جاده‌های برون شهری بودند.


وی گفت: ۶۶ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها پیوسته است؛ همچنین بیشتر تصادفات نیز سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است که ۷۸ درصد علت وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.سردار مهری اعلام کرد: در سال گذشته ماهانه ۱۳۵۰ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار در تابستان به ۱۶۴۶ نفر رسید.

وی تصریح کرد: در سال گذشته روزانه بیش از ۴۴ نفر در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در تابستان این آمار روزانه ۵۳ نفر بوده است؛ بیشترین جانباخته نیز در شهریور ماه و حدود ۱۷۴۶ نفر بوده است.رئیس پلیس راهور ناجا همچنین گفت: طرح ویژه ترافیکی تابستانه از ۲۴ خرداد همزمان با تعطیلات عید سعید فطر با هماهنگی همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سراسر کشور آغاز خواهد شد و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.وی افزود: تاریخ اجرای طرح ویژه ترافیکی تابستانه همزمان با تعطیلات عید سعید فطر از ۲۴ خرداد ۹۷ آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی با تقویت تجهیزات، امکانات و پایگاه‌های خود برای رفاه حال مسافران در مسافرت‌های تابستانی، انشاءالله اقدامات موثری را ارائه خواهند داد و همه با آمادگی کامل در این طرح حضور خواهند داشت. وی درخصوص اقامه نماز عید سعید فطر اعلام کرد: طرح ویژه ترافیکی اقامه نماز عید سعید فطر نیز با حضور همکاران پلیس راهور و هماهنگی همه دستگاه‌ها در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

سردار مهری افزود: این طرح در تهران نیز با همکاری پلیس راهور فاتب و همکاری سایر دستگاه‌ها و با برنامه‌ریزی جدید اجرا خواهد شد.

سردار محمدحسین حمیدی، فرمانده پلیس راه کشور در گفتگو با ایسنا دراین باره می‌گوید: امسال با توجه به افزایش تعداد خودرو‌ها و رانندگانی که گواهینامه دریافت کرده اند پیش بینی می‌شود که تعداد سفر‌ها نیز در طرح تابستانی افزایش داشته باشد، از این رو لازم است در مرحله نخست خود رانندگان نسبت به رعایت قوانین و مقررات اقدام کنند تا سفر بی خطر و خاطره انگیزی داشته باشند.

وی اضافه کرد: از امروز تا پایان شهریور ماه طرح تابستانی پلیس در جاده‌های سراسر کشور با مشارکت دیگر دستگاه‌ها آغاز شد و بر این اساس همکاران من با استقرار در جاده‌ها و به ویژه جاده‌های پرتردد و نقاط حادثه خیز نسبت به دعوت رانندگان به رعایت قانون و نیز برخورد با تخلفات اقدام خواهند کرد.

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه ارتکاب تخلفات حادثه ساز رانندگی جزو خط قرمز‌های پلیس است، گفت: برابر قانون اگر راننده‌ای مرتکب دو تخلف حادثه ساز همزمان شود، همکاران من علاوه بر جریمه، خودروی وی را نیز توقیف کرده و این فرد از ادامه سفر خود باز خواهند ماند، علاوه بر سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و عبور از شانه خاکی راه نیز جزو تخلفاتی است که به تمامی مامورانمان تاکید کرده ایم تا بدون اغماض با آن برخورد کنند.

حمیدی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد تا عده انگشت شماری راننده پرخطر و قانون گریز ایمنی ترافیکی دیگر کاربران ترافیکی و مسافران را نیز به خطر بیاندازند، اظهارکرد: از شهروندان و مسافران نیز می‌خواهم که با پلیس همراهی و همکاری داشته باشند.

وی به گرمای هوا نیز اشاره کرد و افزود: آمار تصادفات رانندگی در طرح تابستانی سال گذشته نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از تصادفات در جاده‌های صاف و مناطق گرمسیر رخ داده است از این رو از تمامی رانندگان درخواست می‌کنم که حتما به ازای هر دو ساعت رانندگی حدود یک ربع تا نیم ساعت را استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: