آخرین خبرها از گروگانگیری در پاریس؛
پلیس فرانسه اعلام کرده که مردی سه نفر را در آپارتمانی در پاریس گروگان گرفته است. به گزارش یک رسانه ‌فرانسوی، یک خواست مرد گروگان‌گیر تماس با سفارت ایران در فرانسه است. مذاکره میان پلیس و گروگان‌گیر جریان دارد.
کد خبر: ۳۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶        13 June 2018
گروگانگیر خواهان تماس با سفارت ایران شد

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  به گزارش دویچه وله نشریه آلمانی "فوکوس" به نقل از فرستنده رادیویی France Bleu، مردی سه‌شنبه عصر (۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد) در مرکز شهر پاریس سه نفر را در آپارتمانی گروگان گرفته و خواستار صحبت با سفارت ایران در فرانسه شده است. این فرستنده توضیحی درباره ملیت این مرد نداده است. به گزارش فرستنده یاد شده مرد گروگان‌گیر همچنین مدعی شده که اسلحه و بمب در اختیار دارد.

خبرگزاری آلمان نیز از وقوع گروگان‌گیری در عصر روز سه‌شنبه در پاریس، پایتخت فرانسه، خبر داده است. طبق نخستین اطلاعات رسیده پلیس پاریس احتمال وجود انگیزه و پیش‌زمینه تروریستی برای واقعه گروگان‌گیری را رد کرده است.

بی بی سی تیز از قول رسانه‌ها از جمله خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس گزارش داد: که گروگانگیر درخواست تماس با سفارت ایران در این کشور را داده است.در همین رابطه خبرنگار رادیو بین‌الملی فرانسه توییت کرده است "گروگانگیر اعلام کرده یک نامه دارد که می‌خواهد به سفیر ایران بدهد تا او این نامه را به دولت فرانسه منتقل کند. "

کیلی کلکات، یکی از تهیه کنندگان بی‌بی‌سی در فرانسه گزارش داد که به گفته منابع پلیس فرد گروگانگیر ایرانی تبار است.این حادثه در ساختمانی منطقه ۱۰ پاریس رخ داده است و براساس گزارش‌ها این ساختمان بخشی مسکونی و اداری است.همزمان خبرگزاری فرانسه می‌گوید که هنوز وضعیت "پر از ابهام است".پلیس می‌گوید که به نظر نمی‌رسد این حادثه تروریستی باشد.نیرو‌های ویژه پلیس، نیرو‌های امداد و آتش نشانی در محل حادثه حضور دارند و "مذاکره" با گروگانگیر ادامه دارد.
 
گروگانگیر خواهان تماس با سفارت ایران شد
 
رادیو اروپای آزاد هم نوشت: هنوز اطلاعاتی درباره هویت و و ملیت و ظاهر گروگان‌گیر منتشر نشده است، اما پلیس می‌گوید که وی خواسته با سفارت ایران تماس برقرار کند و از این طریق پیغامی را به دولت فرانسه برساند.به گفته مقامات پلیس فرانسه، اگرچه ماجرا فعلا مبهم است، اما به نظر نمی‌رسد انگیزه‌های تروریستی پشت این حادثه باشد. ‎خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع درگیر در ماجرا نوشته که ارزیابی‌های اولیه پلیس این ظن را تقویت می‌کند که فرد گروگان‌گیر احتمالا تعادل روانی ندارد و فعلا انگیزه او مشخص نیست.
 
پلیس فرانسه از پایان واقعه گروگان گیری در مرکز شهر پاریس خبر داده است. مقامات پلیس می‌گویند دو گروگان - که روی یکی از آن‌ها بنزین ریخته شده بود - را نجات داده و گروگان گیر مسلح را هم دستگیر کرده اند.هویت، سن و تابعیت مهاجم هنوز رسما اعلام نشده است؛ پیشتر رسانه‌ها به نقل از پلیس گزارش داده بودند که او خواهان تماس با سفارت ایران در پاریس بوده است.

" کیلی کلکات، یکی از تهیه کنندگان بی‌بی‌سی در فرانسه گزارش داد که به گفته منابع پلیس فرد گروگانگیر ایرانی تبار است. نیرو‌های ویژه پلیس، نیرو‌های امداد و آتش نشانی بلافاصله به محل شتافتند و "مذاکره" با گروگانگیر آغاز شد. وزارت کشور فرانسه پس از پایان گروگان گیری با صدور بیانیه‌ای گفت: "درخواست‌های او بسیار مبهم و نامفهوم بود. مذاکره کنندگان به دشواری او را درک کردند. "
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اخبار منتشره درخصوص حادثه گروگانگیری در پاریس و ادعای مطرح شده مبنی بر درخواست شخص گروگانگیر برای تماس با سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اهمیت جان انسان‌ها و ابعاد انساندوستانه موضوع و در صورت تشخیص و درخواست دولت و پلیس فرانسه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس آماده کمک و همکاری با دولت فرانسه است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: