سرقت از کوین ریل، که یک صرافی نسبتا کوچک ارز‌های مجازی در کره جنوبی محسوب می‌شود، موجب شده تا ارزش بیت کوین به پایین‌ترین رقم خود در طی دو ماه گذشته برسد.
کد خبر: ۳۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳        11 June 2018
به دنبال اعلام یک سرقت سایبری از یک صرافی ارز‌های رمزنگاری شده در کره جنوبی، نگرانی‌ها از امنیت تبادلات ارز‌های مجازی موجب شد تا ارزش بیت کوین به شدت افت کند.

کوین ریل، یک صرافی ارز‌های مجازی در کره جنوبی در بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد، سیستم این صرافی هدف یک نفوذ سایبری قرار گرفته و حدود ۳۰ درصد از ارز‌های مجازی داد و ستد شده در آن به سرقت رفته است. بر اساس گزارشی که رسانه‌های کره‌ای منتشر کرده اند، ارزش ارز‌های مجازی به سرقت رفته حدود ۴۰ میلیارد وون (معادل ۳۷.۲۸ میلیون دلار) برآورد شده است.

سرقت از کوین ریل، که یک صرافی نسبتا کوچک ارز‌های مجازی در کره جنوبی محسوب می‌شود، موجب شده تا ارزش بیت کوین به پایین‌ترین رقم خود در طی دو ماه گذشته برسد. این سرقت بار دیگر موضوع ریسک‌های امنیتی و ضعف‌های نظارتی بر بازار‌های جهانی ارز‌های مجازی را پررنگ ساخته است.

کره جنوبی، یکی از مراکز عمده داد و ستد ارز‌های مجازی جهان است و محل تولد یکی از پر داد و ستدترین صرافی‌های ارز‌های دیجیتالی یعنی بیتامب به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، امروز بازار لوکزامبورگ، ارزش هر بیت کوین با ۱۰.۸ درصد کاهش نسبت به روز جمعه به ۶ هزار و ۷۹۰ دلار و ۸۸ سنت رسید. ارزش بیت کوین نسبت به رقم‌های بالای ثبت شده در اواسط دسامبر ۲۰۱۷، حدود ۶۵ درصد کاهش یافته است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: