رضا کیارستمی اعلام کرد به علت صادر نشدن روادید برای ورزشکاران ایران در رقابت‌های تیرانداز‌ی در آمریکا حضور نداریم.
کد خبر: ۳۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴        08 June 2018
درباره علت شرکت نکردن تیم ملی تیروکمان ایران در مسابقات جهانی آمریکا گفت: روادید آمریکا به تیم ملی تیروکمان ایران به سختی داده می شود و برای گرفتن روادید باید به کشور ارمنستان یا ترکیه سفر کنیم. البته مراحل مقدماتی این موضوع انجام شد اما سفارت آمریکا برای ورزشکاران کشورمان وقت تعیین نکرد.

او ادامه داد:اردو‌های آماده سازی داخلی تیم ملی از (۱۲ خرداد) آغاز شده و ملی پوشان تمرینات خود را پس از استراحتی کوتاه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده شروع می‌کنند. در نظر داریم برای آمادگی بیشتر بازیکنان در بخش ریکرو، اردویی در کره برگزار کنیم که البته این امر بستگی به بودجه و شرایط فدراسیون دارد. فدراسیون انتظار دارد که اوج آمادگی کمانداران کشورمان در مسابقات آسیایی جاکارتا باشد.

دبیر فدراسیون تیروکمان ایران درمورد نتایج عجیب و ضعیفی که تیم ملی در مرحله دوم مسابقات جام جهانی کسب کرد اظهار داشت:در رقابت‌های جهانی مدال گرفتن شرایط خاصی خاصی می خواهد و بسیار دشوار است. تیم ملی تیروکمان به دلیل بودجه کم فدراسیون و تغییر ریاست اکثر مسابقاتش مانند رقابت‌های تایلند لغو شد و در این رقابت‌ها اولین حضورش در مسابقات فصل جدید را تجربه کرد، در حالی که رقیبان اروپایی چهارمین حضور خود را تجربه می‌کردند و این امر یکی از علت‌های اصلی مدال نگرفتن تیراندازان کشورمان بود.

کیارستمی درباره تاثیر عملکرد ریاست قبلی فدراسیون و پافشاری او بر ثابت ماندن کادر فنی در رابطه با نتایج اخیر تیم ملی تیروکمان گفت: نتایج به دست آماده و شرایط موجود تابع عملکرد یک گروه کامل است و تمامی اعضای فدراسیون تصمیم می‌گیرند که برنامه‌ها به چه صورت باشد. تصمیم گیری درباره تغییر کادر فنی و مربی تیم ملی نیز با رای و نظر اعضای فدراسیون تیروکمان صورت می‌گیرد و ریاست قبلی (شجاعی) یا شخص دیگری نمی‌تواند مربی و یا کادر فنی را مبنی بر سلیقه شخصی خود تغییر دهد. تمامی تغییرات در کادر فنی با توجه به عملکرد آن‌ها صورت می‌گیرد.

او در ادامه درباره میزان رضایتش از عملکرد تیم ملی تیروکمان کشورمان اذعان داشت: تیم ملی در این رقابت‌ها با توجه به این موضوع که بسیاری از اردوهایش لغو شده بود رکورد مورد نظر را به دست آورده است. نیما محبوبی با امتیاز ۷۰۷ به مقام چهارم جهان دست یافت. کمان داران آقا با اختلاف یک امتیاز بازی را به رقیبان سرسخت خود واگذار کردند و کمانداران خانم نیز در برابر آمریکا به تساوی رسیدند که نتایج بسیار خوب و رضایت بخشی است. عملکرد آقایان بهتر از بانوان بوده است، بخش ریکرو بانوان نیاز به تقویت و اصلاحات دارد و باید با آنالیز تمرینات و عملکرد ملی پوشان نقط ضعف آن‌ها شناسایی شود تا به آمادگی کامل برای مسابقات آسیایی جاکارتا دست یابند.

کیارستمی در پاسخ به‌ این سوال که آیا فکر می‌کردید در این رقابت‌ها تیم اعزامی ایران عملکردی در این حد داشته باشد و هیچ مدالی نگیرد پاسخ داد: بله تا حدودی کسب این نتایج و عملکردی دراین سطح قابل پیش بینی بود. کمانداران در مجموع خوب کار کردند. تیم ملی در کامپوند تیمی مقام ششم را کسب کرد و در بخش انفرادی نیز در جایگاه چهارم ایستاد. در چنین رویدادی تمام کشور‌ها با قدرت حاضر می شوند.

او درباره تاثیر عملکرد تیم ملی در این رقابت‌ها بر افزایش سهمیه ریکرو بیان کرد: سهمیه تیم ملی بستگی به کمیته داخلی دارد و مدال نگرفتن در این رقابت‌ها تاثیری بر تعداد سهمیه ریکرو نخواهد داشت. در حال حاضرمجوزی که کمیته ملی المپیک به فدراسیون تیروکمان به منظور حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی داده، برای اعزام ۱۳ ورزشکار است. از این تعداد ۸ سهمیه برای بخش کامپوند است و ۵ سهمیه هم برای بخش ریکرو است. سهمیه‌های کامپوند به ۴ ورزشکار اختصاص پیدا خواهد کرد. مجموع ۵ سهمیه ریکرو هم شامل ۴ ورزشکار در بخش مردان و یک ورزشکار در بخش بانوان می‌شود.

دبیر فدراسیون تیروکمان کشورمان درباره وضعیت آمادگی تیم ملی برای مسابقات جاکارتا گفت: ملی پوشان تیراندازی کشورمان طبق برنامه‌ای از پیش مشخص شده تمرینات خود را انجام می‌دهند و تیم ملی کشورمان شانس بسیار بالایی برای کسب مدال در رشته کامپوند خانم‌ها و آقایان در رقابت‌های آسیایی جاکارتا دارد.

دبیر فدراسیون تیروکمان ایران درباره ادامه فعالیت «پارک میوک وون» سرمربی کره‌ای در تیم ملی با توجه به حواشی او گفت: ورزشکار و مربی سابق تیم ملی بعد از کنار گذاشته شدن از تیم ملی صحبت‌هایی درباره این مربی کره‌ای تیم ملی مطرح کرده بودند که موفق به اثبات حرف‌های خود نشدند و حواشی اطرف مربی کره‌ای اعتباری ندارد.سرمربی اگر مشکل اخلاقی داشته باشد حراست وزارت ورزش پیگیری خواهد کرد و این مربی کره‌ای تا مسابقات آسیایی جاکارتا تیم ملی را همراهی خواهد کرد. او توانسته در بخش جوانان، نوجوانان و آقایان عملکرد خوب و رضایت بخشی داشته باشد و هیچ حاشیه‌ای ندارد.

رضا کیارستمی در پایان گفت: ورزشکاران رشته‌هایی مانند تیروکمان بسیار مظلوم هستند و ردیف بودجه برای حمایت از ملی پوشان تیر وکمان وجود ندارد. تمام توجه‌ها به سمت فوتبال است، اما ما با امکانات و حقوق حداقلی برای حمایت ملی پوشان تلاش می‌کنیم.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: