از هرچه بگذریم، از کشک بادمجان نمی‌توان گذشت. اگرچه مقدار روغن مصرفی در آن در مقایسه با دیگر غذا‌ها بسیار بیشتر است، اما با این حال همچنان جزو غذای مورد علاقه عده زیادی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶        07 June 2018
از هرچه بگذریم، از کشک بادمجان نمی‌توان گذشت. اگرچه مقدار روغن مصرفی در آن در مقایسه با دیگر غذا‌ها بسیار بیشتر است، اما با این حال همچنان جزو غذای مورد علاقه عده زیادی محسوب می‌شود.


مواد لازم:

بادمجان متوسط ۴ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۲ حبه
زعفران دم کرده ۱/۲ استکان
مغز گردو ۱۰۰ گرم
نعنا خشک ۲ قاشق غذا خوری
کشک ۵ قاشق غذا خوری


طرز تهیه یک «کشک بادمجان» خوشمزه

طرز تهیه:

۱-بادمجان‌ها را پوست بگیرید، برش عمودی بزنید، بشوئید و نمک بزنید و بگذارید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. بعد از خشک کردن بادمجان‌ها، آن‌ها را در مقداری روغن سرخ کنید و بعد از سرخ شدن، روی حوله آشپزخانه یا دستمال کاغذی ضخیم بچینید تا روغن اضافه آن‌ها گرفته شود.

۲-پیاز را خلال خرد کنید و در مقداری روغن همراه با کمی زردچوبه سرخ کنید. وقتی پیاز طلایی شد، سیر‌ها را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید، بعد از چند دقیقه نیمی از نعناع خشک را داخل تابه بریزید و هم بزنید.

۳-بادمجان‌ها را بکوبید و داخل تابه بریزید و بعد از مخلوط کردن مواد، ۲ لیوان آب جوش داخل تابه بریزید و درب تابه را ببنید. حرارت زیر تابه را ملایم کنید و بگذارید مخلوط به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت ملایم و درب بسته مزه دار و مغز پخت شود.

۴-مغز گردو را آسیاب کنید و بعد از ۳۰ دقیقه که مخلوط مغز پخت شد و اصطلاحا به روغن افتاد همراه باقیمانده نعناع خشک، به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۵-اگر آب غذا کشیده شده بود حداکثر ۱ لیوان آب جوش داخل ظرف بریزید. درب ظرف را ببنید و ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا گردو و مواد خوب مخلوط شوند.

۶-بعد از ۱۰ دقیقه ۳ قاشق غذا خوری کشک را همراه زعفران دم کرده به مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید، درب ظرف را باز بگذارید و حرارت زیر تابه را کمی بالا ببرید تا آب اضافه کشک کشیده شود.

۷-بعد از اینکه آب کشک کشیده شد، زیر تابه را خاموش کنید، درب تابه را ببنید و ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا مواد روی شعله خاموش و با حرارت داخل تابه، جابیفتند. (دقت کنید که حتما موقع جا افتادن غذا، شعله زیر تابه را خاموش کنید و درب آن بسته باشد) و بعد غذا را در ظرف مناسب بکشید و سرو کنید.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: