در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی باقی مانده است، نخست‌وزیر ژاپن برای گفتگو با ترامپ به واشنگتن سفر کرده است.
کد خبر: ۳۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶        07 June 2018
اسپوتنیک، در پی نگرانی مقامات ژاپن درباره احتمال کاهش فشارها از جانب آمریکا علیه کره شمالی، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، روز پنجشنبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید دیدار و گفتگو خواهد کرد.

سفر شینزو آبه به واشنگتن در حالی انجام شده که کمتر از یک هفته به برگزاری نشست میان ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در ۱۲ ژوئن در سنگاپور باقی مانده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ژاپنی، آبه قصد دارد در این دیدار، بر اهمیت حفظ تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی تاکید کند. دونالد ترامپ در هفته گذشته در اظهاراتی گفته بود در قبال پیونگ یانگ دیگر از لفظ «حداکثر فشارها» استفاده نمی‌کند.

کاخ سفید همچنان درباره جزئیات مسائلی که ممکن است در دیدار ترامپ و آبه در دفتر ریاست جمهوری آمریکا بیان شود، اطلاعاتی منتشر نکرده است. با این حال، مشخص است که دیدار مقامات آمریکایی و کره شمالی در سنگاپور یکی از محورهای این دیدار خواهد بود.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در روزهای اخیر گفت: «نمی‌خواهم ملاقات رئیس جمهور ترامپ و نخست وزیر آبه را پیش‌بینی کنم. اما به طور حتم پیش‌بینی می‌شود نشست با کره شمالی، تجارت و دیگر مسائل در این ملاقات مطرح شوند.»

قرار است ملاقات آبه با ترامپ در ساعت ۱۲:۰۵ بعدازظهر به وقت محلی در کاخ سفید انجام شود. بر اساس برنامه زمانی وزارت خارجه آمریکا که شب چهارشنبه منتشر شد، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز در این جلسه حضور خواهد داشت.

هفته گذشته، پس از ملاقات با کیم یونگ چول، دستیار ارشد رهبر کره شمالی، ترامپ به خبرنگاران در کاخ سفید گفت دیگر قصد ندارد برای توصیف اقدامات آمریکا برای تحریم کره شمالی، از لفظ «حداکثر فشارها» استفاده کند، زیرا که روابط دو طرف رو به بهبود است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: