هشدار پوتین در دیدار با مکرون به جامعه جهانی:
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با همتای فرانسوی‌اش نسبت به شکست تلاش‌ها برای نجات برجام هشدار داد. او همچنین از تلاش‌های اروپا برای پایدار ماندن توافق اتمی با ایران استقبال کرد.
کد خبر: ۳۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴        25 May 2018
  • شکست برجام آثار تأسف باری در پی خواهد داشت

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

  ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه از تلاش کشور‌های اروپایی برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران، برجام، پس از خروج آمریکا از این توافق تقدیر کرد و نسبت به پیامد‌های لغو برجام هشدار داد. به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین که در کنفرانس خبری با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود صحبت می‌کرد، از طرح رییس جمهوری فرانسه در خصوص مذاکره برای دستیابی به یک توافق گسترده‌تر با ایران در ارتباط با برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور حمایت کرده است.

طبق این گزارش، امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین در خصوص مسایلی مانند ایران، سوریه و اوکراین مذاکره کرده اند. ولادیمیر پوتین در این کنفرانس خبری گفته است: قطعا ما می‌توانیم درباره موشک‌های بالیستیک ایران مذاکره کنیم. می‌توانیم در خصوص سیاست‌های ایران در خاورمیانه و همچنین فعالیت‌های هسته ایش پس از ۲۰۲۵ گفت: وگو کنیم.

مکرون برای دیدار با پوتین به سن‌پطرزبورگ در روسیه سفر کرده است. رهبران دو کشور بیش از زمان پیش‌بینی شده با هم گفتگو کردند و در جلسه خبری به اختلاف نظر‌های موجود بین خود اشاره کردند. حفظ برجام، توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران، یکی از معدود نقاط اشتراک روسیه با کشور‌های اروپایی و از آن جمله فرانسه است.

آمریکا به کشور‌های اروپایی هشدار داده که اگر بخواهند به تجارت خود با ایران ادامه دهند با تحریم‌های بیشتری روبه‌رو خواهند شد.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: