امروز و فردا در نیمه غربی کشور شاهد افزایش نسبی دما هستیم، همچنین روز دوشنبه هفته جاری رشد ابرهای تندری و در بعدازظهر، رگبار و رعدوبرق و وزش تندباد موقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۳۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳        19 May 2018
براساس تحلیل نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد، گاهی گردوخاک و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق رخ می‌دهد.

امروز و فردا در نیمه غربی کشور شاهد افزایش نسبی دما هستیم، همچنین روز دوشنبه به تدریج با نفوذ سامانه جدیدی به شمال غرب و غرب کشور در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی،‌‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی، اصفهان، استان مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

‌روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه با گذر تدریجی سامانه بارشی از مناطق شمال غرب، غرب‌، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، سبب رشد ناپایداری ‌و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط‌ می‌شود.

روز دوشنبه ۹۷/۲/۳۱ ‌رشد ابرهای تندری و در بعد از ظهر و رگبار و رعدوبرق و وزش تندباد موقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه ۹۷/۳/۱‌ رشد ابرهای تندری در بعد از ظهر‌، ‌رگبار و رعدوبرق، وزش تند باد‌های موقت و احتمال ریزش تگرگ در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی‌، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز و تهران‌، شمال زنجان و قزوین ‌و مناطقی از زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه و لرستان پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف در بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه آسمان تهران نیمه ابری، گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۷ و ۱۸ درجه است.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد و زنجان با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر و اردبیل با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۴۳.۳ میلی‌متر ثبت شد. میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۰.۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا تاریخ مذکور ۲۸.۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۰.۱ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۱.۸ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزبان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۵۸.۶میلی‌متر بود.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: