آغاز کار برای رسیدن به تضمین‌ها ؛
وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با موگرینی گفت «کار را برای رسیدن به تضمین‌ها شروع کردیم».
کد خبر: ۳۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴        15 May 2018
ظریف: گفتگوی خوبی با موگرینی داشتیم

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران حاضر شد و خبر از گفتگو‌های «خوب» خود با موگرینی داد.

ظریف افزود: «کار را برای رسیدن به تضمین‌ها شروع کردیم. دیدار خوب و سازنده‌ای بود. ما برای گفتگو‌های امروز آماده شدیم. ما در مسیر درست برای حرکت رو به جلو هستیم. تا اطمینان حاصل کنیم منافع همه اعضای باقیمانده برجام به ویژه ایران تضمین شود».

وی در خصوص پیش‌بینی خود از نتایج رایزنی‌های جاری درباره آینده برجام گفت: «خواهیم دید [که چه می‌شود]».

ظریف با اشاره به ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌ها و بهره‌مندی ایران از برجام، تأکید کرد که ارائه تضمین برای بهره‌مندی ایران از برجام نظر مشترک دو طرف هست.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: «دیروز در سطح کارشناسی، امروز در سطح کارشناسی و این دیدار (با موگرینی) و امشب در دیدار با وزرا، و در دیدار‌هایی که در طول یکی دو هفته آینده در سطح سیاسی و کارشناسان ادامه خواهیم داد، در زمینه روش‌هایی که می‌شود تضمین‌هایی را برای تامین منافع ایران و سایر طرف‌ها ارائه کرد [کار می‌کنیم]، به‌خاطر اینکه اطمینان حاصل کنیم که یک کشور نمی‌تواند با خروج غیرقانونی خود از این مسئله نفع ببرد، و سایر طرف‌هایی که باقی مانده‌اند [بتوانند]نفع ببرند».
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: