وزیر صنعت از موافقت دولت عمان برای صدور سالانه ۱۰۰۰ ویزا برای بازرگانان ایرانی خبر داد و گفت: روابط بانکی ایران و عمان در سریع‌ترین زمان ممکن عادی خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳        26 March 2016

وزیر صنعت از موافقت دولت عمان برای صدور سالانه ۱۰۰۰ ویزا برای بازرگانان ایرانی خبر داد و گفت: روابط بانکی ایران و عمان در سریع‌ترین زمان ممکن عادی خواهد شد.

به گزارش تسنیم به نقل از تایمز عمان، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت دولت عمان موافقت کرده است برای تسهیل تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور هر سال 1000 روادید برای بازرگانان ایرانی صادر کند.

محمدرضا نعمت‌زاده که در جریان یک نشست اقتصادی در عمان سخن می‌گفت، افزود: ما انتظار داریم این کار طی هفته‌های آینده آغاز شود و بازرگانان ایرانی بتوانند به‌آسانی به این کشور رفت و آمد داشته باشند.

در عین حال رئیس اتاق بازرگانی و صنعت عمان گفت: دولت عمان نباید صدور روادید برای بازرگانان ایرانی را به 1000 عدد محدود کند بلکه به هرگونه درخواستی برای صدور روادید پاسخ دهد.

وی افزود: اگر نیاز به 10 هزار روادید باشد باید این رقم روادید صادر شود. ما می‌خواهیم هر دو دولت درها را باز کنند.

ال کیومی گفت: بیشتر واردات عمان از ایران شامل دام و فرش است اما عمان به ایران عمدتاً تجهیزات و ماشین آلات صادر می‌کند.

وزیر صنعت ایران در ادامه سخنان خود گفت: سفارت ایران در مسقط تنها طی یک ساعت برای بازرگانان عمانی روادید صادر می‌کند.

وی در مورد مشکلات بانکی بین دو کشور وعده داد روابط بانکی بین ایران و عمان در سریع‌ترین زمان ممکن عادی خواهد شد.

نعمت‌زاده گفت: «شعبه بانک ملی ایران در عمان قرار دارد و دیگر بانک‌های ایرانی آماده گشایش شعبه در مسقط هستند».

وی همچنین از وجود فضای بسیار برای تقویت و توسعه تجارت بین دو کشور خبر داد و گفت: «در حال حاضر روابط اقتصادی بین دو کشور در سطح بسیار پایینی قرار دارد و ما پتانسیل بسیاری را در هر دو طرف شاهد هستیم. چندین حوزه بالقوه برای سرمایه گذاری در دو کشور وجود دارد».

برچسب ها: عمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: