آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آبنبات برجام برای برخی خیلی مزه کرده که به دنبال برجام ۲، ۳ و ۴ هستند.
کد خبر: ۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴        26 March 2016
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت تهران در نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران با اشاره به سالروز تولد حضرت زهرا در یازدهم فروردین و ۲۹ اسفند سال جاری گفت: حضرت زهرا (س) محبوبه حضرت حق است، مدال کوثر فقط برای فاطمه (س) بوده و یک سوره مدال صدیقه کبری است.

وی با اشاره به اینکه باید گفتمان حضرت فاطمه، گفتمان رایج جامعه ما باشد، ادامه داد: دینمداری در تمام عرصه ها، موضع داری در زمانی که حق از باطل روشن است، خستگی ناپذیری در مبارزه، برخورد منطقی و استدلالی و ولایتمداری، گفتمان حضرت فاطمه (س) بود که باید این آرمان و مسیر در جامعه ما شکل گیرد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: حضرت فاطمه (س) ولایتمداری را وظیفه خود می دانست  که علی (ع) را تنها نگذارد. شعار «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، شعار فاطمه است. اما برخی گفتند این شعار را قبول نداریم. باید به آنها گفت شما یک حقیقت را که ریشه در منش فاطمه آیات و روایات دارد را قبول ندارید.

خاتمی با اشاره به سالروز تولد بنیانگذار انقلاب اسلامی و نیز روز مادر عنوان کرد: امام خمینی (ره) بر گردن همه مردم و حتی ملت های آزادی خواه دنیا حق دارد و باید در هر زمانی یاد او را زنده نگهداشت. باید مادر را تکریم کرد، نه تنها در روز بلکه همیشه باید مادران را تکریم کرد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: اقتصاد مقاومتی برای امسال نیست، چند سال است که رهبری این نام را مطرح می کنند.

خطیب موقت نماز جامعه تهران عنوان کرد: مدتی گذشت به امید برجام که یک گشایشی بر روی ملت ایجاد شود، امید به بیرون بود. از این رو اقتصاد مقاومتی قدری روی زمین ماند؛ شعارش فراوان داده شد و در برخی بخش ها مقدمات آن هم فراهم شد اما رهبر انقلاب در انتظار اقدام عملی هستند که اقتصاد مقاومتی از نام در آمده و خروجی آن در پایان سال مشاهده شود.

وی افزود: رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را به مقاومت اقتصادی تفسیر کردند. یعنی اقتصادمان را طوری بسازیم که تکان های جهانی آن را نلرزاند.

خاتمی با بیان اینکه رهبر انقلاب ده راه برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بیان کردند، خاطرنشان کرد: کلیدی ترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در عرصه فرهنگ کار، تلاش کنیم. در بخشی از جامعه که می گویند بیکاریم، مقصودشان پشت میز نشستن است. باید در این فرهنگ تجدیدنظر شود زیرا کارهای دیگر هم هست. البته یقین دارم کسانی که جویای کار هستند می گویند امکانات لازم در اختیار نداریم. حق دارند و انشاء الله دولت باید در این زمینه تدبیر کند.

وی با اشاره به اینکه در ورای اقتصاد مقاومتی، منافع ملت نهفته است، یادآور شد: نباید به شعار اقتصاد مقاومتی، جناحی نگاه شود چون باعث ذبح آن خواهد شد.

خاتمی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند ۶۰ درصد بنگاه های تولیدی یا تعطیل شده یا با ظرفیت کم کار می کنند در حالی که اقتصاد مقاومتی یعنی بنگاه های اقتصادی احیاء شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم در ۱۱ فروردین ۵۷ شکل نظام را با رای خود رقم زدند، ۹۸ درصد مردم به شکل نظام رای داده و مردم‌سالاری دینی شکل گرفت.

خاتمی با بیان اینکه این در تاریخ ایران بی سابقه بوده است، گفت: تاریخ ایران، تاریخ دیکتاتورها بوده اما به برکت جمهوری اسلامی ایران، مردم پای صندوق های رای آمده و سرنوشت خود را رقم زدند.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران آوردن اسلام به صحنه بوده است، تاکید کرد: آمریکا بداند که این ملت سلطه ناپذیر است، این ملت پرورش یافته مکتب سید الشهدا بوده و با مقاومت بر دشمنان غلبه می کنند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: گروهی به صراحت می گویند باید از شعار محو شدن اسرائیل دست بکشیم، در حالی که باید به آنها گفت گذشت زمان، دزد را تبرئه نمی کند. اینها دزد و غاصب هستند که به فضل خدا و گفته رهبر انقلاب تا ۲۵ سال آینده دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

خاتمی با بیان اینکه تمام امیدها به غرب است و طوری وانمود می کنند که اگر برجام حل شد، کشور گلستان می شود، ادامه داد: به نظر می رسد این آب نبات برای خیلی ها مزه کرده که از برجام ۲، ۳ و ۴ حرف می زنند اما این خبرها نیست. نگاه کنید کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا چه اهانت هایی به ملت ایران می کنند، یکی از آنها می گوید این قرارداد هسته ای را ریز ریز می کنم.

وی گفت: ما از همین تریبون از دیپلمات های کشورمان قدردانی کردیم اما نباید به غرب امید داشت، کسانی که تفکر این چنینی دارند، از تشر آمریکا می ترسند. در روزهای نخست انجام توافق با آمریکا، ترس برخی را گرفته بود که اگر توافق نکنیم، آمریکا چنین و چنان می کند، اما حقیقت آن است که دشمنان ایران اسلامی در خانه شیشه ای نشسته اند.

خاتمی با اشاره به اینکه تحریم های جدید برای مردم ایران غیر عادی نیست، تصریح کرد: مردم ما، آمریکا را یک کشور عهدشکن می شناسد، تنها راه ایستادگی در برابر دنیای استکبار، مقاومت و تنها مقاومت است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اقدامات تروریستی در بلژیک عنوان کرد: ما عملیات تروریستی را در همه جای دنیا محکوم می کنیم، کشتن انسان های بی گناه حرام است اما از نگاه غرب، تروریست خوب و بد دارد. اگر در سوریه و عراق آدم کشتند، خوب است اما در فرانسه کشتن انسان ها خوب نیست. اینها مارهایی هستند که خودشان پرورش دادند و امروز هم به جان آنها افتادند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: