در نخستین بیانیه ۱۰ ماه گذشته؛
سخنگوی داعش در اولین بیانیه خود در ۱۰ ماه گذشته، خواهان حمله به کشور‌های همسایه شد.
کد خبر: ۳۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰        23 April 2018
داعش هم‌زمان ایران، عربستان و دیگر کشور‌های عربی را تهدید کرد

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

ابو حسن المهاجر، سخنگوی داعش، در تازه‌ترین بیانیه که قرائت کرد از هواداران این گروه تروریستی می‌خواهد که به کشور‌های همسایه در خاورمیانه حمله کنند. این یک چرخش آشکار نسبت به بیانیه‌های پیشین داعش است که حمله به اروپا و آمریکای شمالی را تشویق می‌کرد.

در این بیانیه صوتی تقریبا یک ساعته که در گروه‌های تلگرامی داعش پخش شده است، المهاجر از جنگجویان این گروه می‌خواهد خشمشان را متوجه رهبران کشور‌های عربی منطقه سازند و از آن‌ها با عنوان «مرتد» یاد می‌کند.

المهاجر می‌گوید هیچ تفاوتی میان جنگیندن با رهبران عربستان سعودی، مصر، ایران و فلسطین یا جنگیدن با «متحدان صلیبی آمریکایی آنها، یا روس‌ها یا اروپایی ها» وجود ندارد. او تاکید می‌کند که حتی آن‌ها سزاوار رفتاری بدترند، چرا که آنها عرب اند و علیه اسلام تندخوتر و تبهکارترند.

در آخرین سخنرانی سخنگوی داعش که ژوئن ۲۰۱۷ انجام شده بود، او با اشاره به جنگ‌های صدر اسلام که مسلمانان با تعداد کمتر بر دشمنان خود غلبه کردند، از هوادارنش خواست به کشور‌های اروپایی و همچنین روسیه حمله کنند.

اکنون، به نظر می‌رسد با آب رفتن سرزمین‌های زیر کنترل داعش، تهدید‌های این گروه هم بار دیگر به منطقه همجوارش محدود شده است.

المهاجر در بیانیه اخیر خود به متون وهابیت اشاره کرده تا منطقی معنوی برای کشتار بیشتر مسلمانان، نه تنها شیعیان بلکه حتی اهل سنت، پیدا کند.

او به ویژه بر انتخابات پارلمانی عراق متمرکز شده و گفته هر کس با دولت عراق همکاری کند، یک هدف مشروع است. او گفت: «مراکز اخذ رای و کسانی که داخل آن‌ها هستند هدف شمشیر‌های ما خواهند بود. پس از آن‌ها دور بمانید و نزدیک آن‌ها رفت و آمد نکنید».

همزمان، المهاجر بدون آنکه نامی از دونالد ترامپ بیاورد می‌گوید که آمریکا زیر رهبری دولت فعلی، نفوذش را از دست داده است. او می‌گوید: «به خودتان نگاه کنید، شما بدکارها، گیج و گمگشته، با اهداف چندپاره. اکنون مجبورید به دشمن فرضیتان (اشاره به روسیه) التماس کنید و با خواسته هایش همراهی کنید».
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: