قیمت نفت خام ایران در هفته دوم ماه آوریل (فروردین – اردیبهشت) بر خلاف هفته نخست با افزایش همراه شد و میانگین قیمت هر بشکه نفت سبک ایران، از ۶۸ دلار فراتر رفت.
کد خبر: ۳۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹        21 April 2018
به نقل از وزارت نفت، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۱۳ آوریل (جمعه، ۲۴ فروردین‌ماه) با ۳ دلار و ۷۷سنت افزایش به ۶۸ دلار و ۱۱ سنت برای هر بشکه رسید.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران هم در دوره مورد بررسی ۲ دلار و ۱۵ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

میانگین قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در هفته منتهی به ۱۳ آوریل، به ۶۷ دلار و ۶۷ سنت رسید که نسبت به هفته قبل از آن، با ۲ دلار و ۵۷ سنت افزایش همراه بود.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی هم در این بازه زمانی، ۲ دلار و ۹۴ سنت افزایش یافت و به ۶۶ دلار و ۴ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۴ دلار و ۳۳ سنت افزایش، بشکه‌ای ۷۱ دلار و ۵ سنت معامله شد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ترتیب یک دلار و ۹۴ و یک دلار و ۸۶ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و هر بشکه ۶۷ دلار و ۳۸ سنت و ۶۷ دلار و ۳۷ سنت معامله شد.

نگرانی‌ها درباره تاثیر تنش‌های به وجود آمده میان آمریکا و روسیه بر بازار نفت خاورمیانه، سبب افزایش قیمت نفت در هفته گذشته به بالاترین سطح در سه سال گذشته شد. این در حالی است که با پایان یافتن تعمیرات دوره‌ای پالایشگاه‌ها در مناطق مختلف، تقاضا برای خرید نفت خام افزایش یافته است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: