مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خبر داد:
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از تغییر در نحوه قیمت‌گذاری نرخ کرایه تاکسی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴        16 April 2018
علیرضا قنادان در جمع خبرنگاران گفت: قیمت‌گذاری کرایه تاکسی در سال جاری تغییر می‌کند و طرح آن به شورای شهر تهران ارائه شده است.

وی ادامه داد: در جلسه بعدی شورای شهر تهران این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این طرح تمامی هزینه‌های تاکسیرانان و میزان درآمد ماهیانه آنها محاسبه شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در گذشته تنها 10 درصد کرایه تمامی تاکسی‌ها افزایش می‌یافت که این اقدام غلطی بود.

قنادان به مدرن‌سازی در حوزه تاکسیران‌ها اشاره کرد و گفت: شخصیت تاکسیران‌ها که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند بسیار مهم است.

وی همچنین به نظام رتبه‌بندی تاکسیران‌ها اشاره کرد و گفت: در حال تدوین این نظام‌نامه هستیم.

قنادان در خصوص شرایط رتبه‌بندی گفت: سابقه تاکسیران، آموزش و مهارت‌هایی که دیده است، میزان رضایت مشتری در این زمینه تأثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه 85 هزار تاکسیران در تهران داریم، افزود: در دوره‌های گذشته خیلی روی این افراد تمرکز نشده و از تاکسیران‌های خوب تقدیر نشده است.

به گفته قنادان، تاکسیران‌ها تا زمانی که معیشت و حداقل‌های زندگی‌شان تأمین نشود نمی‌توان انتظار داشت که رفتار خوبی داشته باشند.

وی با تأکید بر این موضوع که مدل کسب و کار تاکسیران‌ها را عوض می‌کنیم، گفت: اپراتورها و شرکت‌های خصوصی مقرراتی دارند.

قنادان به مدرن‌سازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: تعاملاتی با خودروسازی ایجاد کرده‌ایم. باید این ذهنیت در کشور عوض شود که خودروهایی که به فروش نمی‌رود را به تاکسی بدهند. در همه جای دنیا بهترین‌ خودروها در تاکسیرانی استفاده می‌شود و خیلی از شرکت‌های خودروسازی در دنیا تبلیغ می‌کنند که خودروهایشان تبدیل به تاکسی شده و این یک مزیت است.

به اعتقاد مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، باید به سمتی برویم که خودروهایی با کاربری تاکسی طراحی شود. قطعاً این کار فقط برای تهران نیست و باید در کل کشور انجام شود. با وزارت کشور در حال رایزنی و پیگیری موضوع هستیم.

وی همچنین در خصوص اضافه شدن ناوگان پاک به تاکسیرانی گفت: تاکسی‌ها در نورم رفتاری خود بیشترین تردد را در سطح شهر دارند. همچنین در حال مذاکره هستیم تا خودروهای هیبریدی و برقی را بیشتر کنیم.

به گفته قنادان، متوسط سنی ناوگان تاکسی 6.8 سال است و یکی از برنامه‌های جدی کاهش سن تاکسی‌هاست.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در سال گذشته متأسفانه یکی از مشکلات این بود که با شرکت خودروسازی که قرارداد داشتیم،‌خودروها را تحویل نداد.

به گفته قنادان، در حال حاضر 10 هزار تاکسی فرسوده در صف نوسازی قرار دارند و حتی صدور پیش‌فاکتورها از طریق خودروسازها متوقف شده است.

وی همچنین در خصوص خدمات اینترنتی حمل مسافر گفت: این کار مورد استقبال قرار گرفته و چارچوب‌ هایی برای آن در نظر گرفته شده است. نباید ظرفیت خلاقیت را در این شرکت‌های نوپا ببندیم. همچنین باید امنیت مسافر تأمین شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص تاکسی‌های فرودگاه گفت: خدمت‌رسانی در حوزه فرودگاه فقط دست تاکسیرانی نیست. در هر دو فرودگاه ناوگان حمل و نقل در اختیار مدیریت فرودگاه است و سازمان تاکسیرانی در این زمینه کمک می‌کند. همه آنچه تصمیم می‌گیریم در فرودگاه اجرایی نمی‌شود.

به گفته قنادان، فرودگاه امام تفاوت بیشتری با مهرآباد دارد؛ چراکه ناوگان پلاک «ت» که در این محدوده کار می‌کنند، 20 الی 25 درصد ناوگان فعال در فرودگاه است و برخی نیز با پلاک «ع» فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد:از 1200 خودرویی که در فرودگاه وجود دارد، 350 تاکسی آن زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی است، اما این به این معنا نیست که کمک نکنیم.

به گفته قنادان، ناوگان فرودگاه امام خمینی(ره) مدرن است و بخش کوچکی از ناوگان مهرآباد نیز مدرن شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: قبلاً از جیب تاکسیران مدرن‌سازی صورت می‌گرفت که این کار غلط است. ما کاری می‌کنیم که برای نوسازی ناوگان پیوست اقتصادی وجود داشته باشد و اگر اقتصادی نباشد، کار انجام نمی‌شود و دولت هم حتماً باید در این زمینه یارانه دهد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به نوسازی ناوگان ون، گفت: پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت. چون قیمت بالا بود، کار با مشکل روبرو شد. ازاین‌رو با همکاری ستاد سوخت تاکسیران از پرداخت 16 میلیون از قیمت کلی تاکسی معاف و همچنین 20 میلیون از منابع شهرداری یارانه پرداخت و 60 میلیون هم از طرف خودروساز تسهیلات در نظر گرفته شده است.

قنادیان اظهار داشت: زمانی که تاکسیران خودروی اسقاطی را می‌دهد با 12 میلیون تومان می‌تواند خودرویش نوسازی کند.

وی با بیان اینکه 90 هزار خودرو باید نوسازی شود، گفت: یکی از تعهدات کارسازی مربوط به اسقاط خودرو با ایران‌خودرو بود که قرار بود کارسازی اسقاط خودرو از طریق گمرک انجام شود که این کار صورت نگرفت و خودروساز کار را متوقف کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: نباید هزینه اسقاط از تاکسیران گرفته شود.

وی با بیان اینکه 80 هزار تاکسی در تهران داریم و عمر فرسودگی تاکسی در تهران 10 سال است، گفت: باید سالی 8 هزار تاکسی نوسازی شود و در روند نوسازی این ارقام چیزی نیست.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش افزود: 22 درصد سفرهای درون‌شهری از طریق تاکسی صورت می‌گیرد.

قنادان همچنین اضافه کرد: برای سرویس‌های اینترنتی بر اساس بهینه‌سازی تعیین نرخ کرده‌ایم. آنهایی که می‌‌توانند خودرویی مدرن‌تر داشته باشند آزاد هستند در بازه‌های منفی 35 درصد تا 80 درصد افزایش نرخ داشته باشند و بازار رقابتی است و خودشان باید کاری کنند که بازار را از دست ندهند.

وی همچنین در خصوص پرداخت الکترونیکی گفت:‌قرار است این کار با یک مدل جدید انجام شود و از طریق اینترنت این کار را صورت گیرد و تاکسیران‌ها نیز با این موضوع موافقند.

به اعتقاد قنادان، یکی از بزرگترین عارضه تاکسیران‌ها مدل غلط فعالیت شرکت‌های خصوصی است و یکی از پر اولویت‌های برنامه‌های آینده این است که این مشکل برطرف شود.

قنادان همچنین خبر داد که از بهمن سال گذشته با شرکت‌هایی که از تاکسیران شارژ می‌گرفتند برخورد کردیم و این کار را متوقف کرده‌ایم وهیچ شرکتی اجازه ندارند که شارژ ثابت از تاکسیران دریافت کند و اگر این اتفاق صورت گیرد با آن برخورد می‌کنیم.

وی در خصوص پروانه شرکت‌های تاکسیرانی گفت:‌قرار است پروانه تخصصی صادر کنیم و باید متناسب با کار این پروانه صادر شود.

این مقام مسئول در خصوص بسته‌های حمایتی به تاکسیران‌ها گفت: بسته‌های حمایتی در آینده به صورت عام نیست. تاکسیران های که مردم از آنها راضی هستند، بسته‌های حمایتی بیشتری دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص معاینه فنی تاکسی‌ها گفت:‌نورم تردد یک تاکسی در شهر بسیار زیاد است و در بحث آلایندگی محدودیت‌هایی وجود دارد به همین دلیل تاکسی‌ها در سال دو بار معاینه فنی می‌گیرند و اگر معاینه فنی آنها فعال نباشند در سامانه طرح ترافیک جریمه می‌شوند.

قنادان در خصوص افزایش کرایه تاکسی در برخی خطوط تا 30 درصد در سال جاری گفت: این موضوع درست نیست. متوسط افزایش نرخ حدود 12 درصد است و در برخی خطوط تا 20 درصد است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: