گزارش ویژه؛
با شکست غیر منتظره یونایتد مقابل وست بروم، منچستر سیتی به مقام قهرمانی دست یافت. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به عملکرد پپ که چگونه تیمش را به لیگ برتر اثبات کرد.
کد خبر: ۳۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱        16 April 2018
سرنوشت قهرمانی لیگ برتر به کام دشمن یونایتد

اطلس خبر به نقل از پارسینه:

با شکست غیر منتظره یونایتد مقابل وست بروم، منچستر سیتی به مقام قهرمانی دست یافت. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به تکنیک های پپ که چگونه تیمش را به لیگ برتر  اثبات کرد. 

وینست کمپانی یکی از کلید‌های این قهرمانی بود. او شیوا حرف می‌زند و باهوش است و فوتبال را خیلی خوب می‌فهمد. کمپانی فوتبالیستی خوب و رهبری عالی است و این دقیقا همان چیزی است که از او انتظار دارید. کمپانی دو سال سخت را به خاطر مصدومیت‌هایش پشت سر گذاشت، اما همیشه هوای تیمش را داشت، با لبخندی بر لب.

برای بردن لیگ داشتن چنین بازیکنانی خیلی مهم است. جان تری در فصل آخرش را به یاد بیاورید که چه معنایی برای چلسی داشت. از این نظر همیشه به کمپانی می‌توان اعتماد کرد.


جدا از کمپانی آمدن کایل واکر و ادرسون هم تاثیر زیادی در بعد دفاعی سیتی داشت. اما فارغ از تمام این بازیکنان پپ هیچ وقت قرار نبود نوع دفاع کردن تیمش را تغییر بدهد. او معمولا دوست دارد فوتبالی هجومی بازی کند، اما گل نخوردن هم برایش خیلی مهم است.

مردم از مالکیت توپ در بعد هجومی حرف می‌زنند، اما چیزی که پپ به بازیکنانش می‌گوید این است که توپ را از دست ندهید و پست خودتان را حفظ کنید تا گل نخوریم. این تفاوت او با بقیه‌ی مربیان است، چون مربیان دیگر وقتی از بعد دفاعی حرف می‌زنند بیشتر به شکل و عمق خط دفاعی برای ایجاد تله آفساید اشاره می‌کنند.

در فوتبال هیچ غلط و درستی وجود ندارد و همیشه از یک راه نمی‌توان به موفقیت رسید. بارها و بارها دیدیم که لیگ‌ها و جام‌های مختلف با سبک‌های مختلف و متفاوتی از فوتبال فتح می‌شوند. زیبایی فوتبال از نظر من همین است و اصلا از موفقیتی که پپ در لیگ برتر به دست آورده متعجب نیستم.


وقتی توپ زیر پای بازیکنان سیتی است انگار سرعتش بالاتر می‌رود. دستورعمل آن‌ها این است: توپ را حفظ کن، سر جایت باش و برنامه‌ای که داریم را دنبال کن. بدین ترتیب می‌توان جلوی ضدحمله‌های حریف را خیلی زود گرفت و برای خود هم ضد حمله طراحی کرد.

این نوعی دیگر از فوتبال است. ساده بازی کن، گاهی به بازی مستقیم روی بیار و در فضای پشت مدافعین حریف حرکت کن. سیتی با این فوتبال و از این راه لیگ برتر را فتح کرد، به خصوص در شرایطی که خیلی‌ها می‌گفتند این امر امکان پذیر نیست.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: