با حکمی از سوی فرمانده ناجا سرهنگ کیوان ظهیری به عنوان رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ معرفی شد.
کد خبر: ۳۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸        15 April 2018
سردارحسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در مراسمی سرهنگ ظهیری را به عنوان رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ معرفی کرد.

پیش از این سرهنگ رضا بستو ریاست پلیس پیشگیری تهران بزرگ را برعهده داشت که در مراسم امروز از اقدامات و زحمات وی تقدیر شد و قبل از آن هم سردار محسن خانچرلی این سمت را برعهده داشت.

پلیس پیشگیری از بزرگترین رده های پلیس است که کلانتری ها از جمله مهم ترین زیرمجموعه های آن محسوب می‌شوند.

وقوع ۳۰ درصد جرائم کشور در تهران

سردار حسین رحیمی در مراسم معارفه رئیس پلیس پیشگیری پایتخت که امروز در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جرایم کشور در تهران رخ می‌دهد، گفت: اجرای طرح رعد در شهر تهران ، نقطه تحول در عمل و اجرا برای پلیس پیشگیری است و برهمین اساس مدیریت انتظامی پایتخت بسیار مهم و راهبردی است.

وی با تاکید بر ضرورت سلامت، آگاهی، اشرافیت خوب به شهر تهران و وضعیت کلانتری‌ها و معضلات آنان گفت: مقام معظم رهبری نیز بر تحول در کلانتری ها تاکید دارند و ما نیز تاکید داریم که باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم و درهمین راستا نیز اولین برنامه ما تحول در کلانتری ها است که باید در این رابطه بیشتر همت کنیم، چرا که اصلی ترین مساله در نیروی انتظامی بالاخص کلانتری ها سلامت و صحت عمل است.

رییس پلیس پایتخت اضافه کرد: مجموعه کارکنان کلانتری باید با ناهنجاری ها برخورد کنند و لازم است نیروها با صداقت و رفتارهای صحیح به ایفای نقش خود بپردازند و ما هم بر این موضوع تاکید داریم.

رحیمی دومین برنامه پلیس پیشگیری پایتخت را حرکت در مسیر فلسفه وجودی تشکیل کلانتری ها برشمرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرایم، کشف جرم و دستگیری مجرمان از وظایف اصلی ضابطان قضائی است، همچنین یکی دیگر از برنامه های این پلیس تکریم ارباب رجوع است و پلیس می تواند همچون یک معلم اخلاق عمل کند و علاوه بر ارائه خدمات انتظامی به ارباب رجوع، نحوه برخورد اخلاقی را مد نظر قرار دهد.

وی، چهارمین برنامه پلیس پایتخت را اجرای درست و دقیق مأموریت ها در زمان اعلام خبر به اپراتور مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، بیان و خاطرنشان کرد: هنگامی که خبری از سوی اپراتور به واحدهای انتظامی اعلام می‌شود تمامی واحدهای مرتبط باید وارد عمل شوند تا ماموریت ها به درستی انجام شود چرا که کاهش فاصله وقوع جرم با کشف جرم رابطه ای مستقیم دارد.

رحیمی اضافه کرد: اهتمام جدی به نظم و انضباط در کلانتری ها نیز برنامه دیگر پلیس است و انضباط محوری، عملیات و اطلاعات محوری و نیز کشف محوری؛ سه رکن اساسی در مأموریت های پلیس است که باید در کلانتری ها مدنظر قراربگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد نیروهای کلانتری‌ها باید در حوزه های عملیاتی به کارگرفته شوند، تصریح کرد: باید در پیشگیری از وقوع جرم و دستگیری مجرمان به نحوی شایسته عمل کنیم.

رئیس پلیس پایتخت در خاتمه با اشاره به تحول در مرکز ۱۱۰ کلانتری ها گفت: تحول در مرکز ۱۱۰ کلانتری ها باید به زودی آغاز می شود تا رسیدگی به امور شهروندان سریع تر انجام شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: