خبرورزشی نوشت: در میان نسل جوانی که وارد چرخه مربیگری شده‌اند یک نام ‌آشنا دیده می‌شود؛ جواد نکونام.
کد خبر: ۳۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱        12 April 2018
داستان ورود او به دنیای مربیگری را می‌دانید. بازیکنی که بیشترین تعداد بازی ملی را برای تیم ملی ایران انجام داده و از این حیث رکورددار است.

او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این مرز و بوم بود که در اوساسونا و لالیگا نیز خوش ‌درخشید و آن‌قدر حرفه‌ای بود تا نظر کارلوس کی‌روش سخت‌گیر را به خود جلب کند. نکونام توانست با زندگی حرفه‌ای و پشتکار کاری کند که کارلوس کی‌روش او را بهترین کاپیتان خود در دوران حرفه‌ای‌اش بخواند.

این در حالی بود که مرد پرتغالی با کریستیانو رونالدو، دیوید بکام و... کار کرده بود اما شماره 6 مرد پرتغالی را متقاعد کرد از او به عنوان دستیار دعوت به عمل آورد. هرچند دوران بازی جواد نکونام زیر نظر کارلوس کی‌روش نسبتاً طولانی بود اما عمر مربیگری او کنار سرمربی تیم ملی کوتاه بود. با این وجود کارلوس کی‌روش کاپیتان سابق تیم ملی را وارث به حق خود خوانده و بارها اصرار ورزیده و حتی اعلام کرده که نکونام بهترین گزینه هدایت تیم امید است.

پیش از این چند نفری به پشتوانه مدتی همکاری با کارلوس تلاش کردند نشان بدهند شاگرد مکتب مربیگری کی‌روش هستند ولی نسخه بد خطی از مرد پرتغالی را ارائه داده و همه را نومید کردند.

مربیان جوان یا نسبتاً باتجربه‌ای که تصور می‌کردند آوردن هلی‌شات، درگیری با منتقدان یا استفاده از واژه‌ها و کلمات لاتین و دهان پر کن می‌تواند آنان را به کی‌روش شبیه‌تر کند اما نشد که نشد!

حالا جواد نکونام این امیدواری را به وجود آورده که یک مربی جوان و تربیت‌یافته واقعی در مکتب کارلوس کی‌روش بتواند به فوتبال ایران معرفی شود. هر کدام از مربیان داخلی سبک و روش فکری خاصی دارند اما از قائمشهر و نزدیکان باشگاه نساجی مازندران خبر می‌رسد که نکونام یک مربی سختکوش و پیگیر است.

او توانسته از زمان پیوستن به تیم محبوب مازندرانی در 6 بازی ۵ برد، یک تساوی و 16 امتیاز کسب کند که در میان دسته اولی‌ها بهترین نتیجه محسوب می‌شود.

اما رمز موفقیت نکونام چیست؟

آنچه او را براساس گفته نزدیکان تیم نساجی متمایز کرده سبک و روش متفاوتی است که در پیش گرفته. جواد نکونام سختگیرترین و پرتلاش‌ترین مربی ایرانی است.

به طور حتم دستیار نکونام تأیید می‌کند که سرمربی کنونی نساجی مازندران و کمک‌هایش روزی 10، 12 ساعت کار می‌کنند، فیلم می‌بینند و تیم خودی و حریف را آنالیز می‌کنند. تفاوت کادر فنی نساجی با همه تیم‌های دسته اولی و اغلب باشگاه‌های لیگ برتری ما هم در همین کار و تلاش به همراه دیسیپلین مثال‌زدنی است. جواد نکونام نه تنها چند سال در اوساسونا و لالیگا توپ زد و آموخت بلکه از لحظه لحظه شاگردی کارلوس کی‌روش نیز بی‌تفاوت نگذشت.

بازیکنان و اعضای تیم نساجی گواهی می‌دهند همین سختکوشی، نظم و آنالیزهای دقیق باعث شد این تیم بحران‌زده و محبوب به آرامش رسیده و دوباره مدعی صعود شود. نساجی مازندران، مالک و مدیرانش حالا می‌توانند به انتخاب جواد نکونام بنازند.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: